ערביי יפו נגד המשטרה

הלוויית ההרוג ביפו: אלימות, הצתות ועימותים; 8 נעצרו

הלוויית הצעיר הערבי בן ה-22 שנורה למוות במהלך מרדף משטרתי ביפו - לוותה באלימות ועימותים הצתות כלי רכב ו-8 עצורים • "המשטרה תפעיל יד קשה ותמצה את הדין עם פורעי החוק" (חדשות)

(צילום וידאו: אסף זגריזק ניצן דרור - ynet; תמונה: ניצן דרור - ynet)

הלוויתו אמש (מוצאי שבת) של הצעיר הערבי בן ה-22 שנורה למוות במהלך מרדף משטרתי ביפו לוותה באלימות קשה, הצתות כלי רכב ומספר עצורים.

המוני המלווים חסמו את דרכם של נהגים שנקלעו לאזור, שיירת אופנועים עברה על פניהם של השוטרים, שהשתדלו לשמור מרחק, והרוכבים הערבים קראו לעברם קריאות גנאי.

מסע הלוויה יצא מבית ההרוג דרך רחוב יפת עד למסגד אל-ג'בליה. המלווים קראו קריאות "אללה אכבר" ולאחר מכן הוא נקבר בבית ההקבורת המקומי.

מהמשטרה נמסר כי לאחר סיום הלוויה דווח על מספר אירועים של התגודדויות של צעירים בסמטאות יפו, עימותים עם המשטרה ובכלל זה הצתות פחי אשפה והצבת פחים במרכז הכביש תוך חסימתו. כמו כן דווח על מספר הצתות של כלי רכב במספר מוקדים - ברחוב עדיה בן שמואל ברחוב החרוב. כוחות משטרה גדולים פרוסים בנקודות מרכזיות ולאורך ציר התנועה המרכזי ופועלים על מנת למנוע אירועים נוספים ולהשיב את הסדר על כנו. ציר רחוב יפת סגור לתנועת רכבים.

המשטרה עצרה 8 חשודים (מתוכם 6 קטינים) בגין הפרת הסדר הציבורי. עצור אחד מתוך השמונה, שוחרר

"המשטרה שבה וקוראת לציבור ביפו לגלות איפוק ואחריות ציבורית ולהימנע מהפרת החוק והסדר", נמסר בהודעה. "האינטרס הציבורי של כולם הוא החזרה לשגרה כמה שיותר מהר. בד בבד עם המשך ההידברות עם נכבדי הקהילה ביפו נמסר כי המשטרה תפעיל יד קשה ותמצה את הדין עם פורעי החוק והמפרים את הסדר הציבורי".

כפי שדווח, במהלך שעות הצהריים בשבת קודש, פרצו ביפו מהומות אלימות במהלכן עוכבו שלושה חשודים. התושבים ומשפחת ההרוג האשימו את המשטרה בירי מיותר. חקירת המקרה הועברה למחלקה לחקירות שוטרים.

במהלך המהומות הובערו צמיגים ופחי אשפה הוצתו. עשרות ערבים יידו אבנים וחפצים וניפצו שמשה של ניידת משטרה ושמשות של בתי עסק.

עו"ד איתן און המייצג את המשפחה מסר כי "לא היה כל מקום לפתוח באש חיה משום שלשוטרים לא נשקפה כל סכנת חיים. לטעמי מדובר בירי שגוי ומיותר שהביא לאובדן חיי אדם ללא סיבה".

ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי אמר: "אני מבין את הכאב של הקהילה הערבית ביפו אך חשוב בעת הזו לשמור על איפוק למען הסדר והביטחון של כולם. אסור לנו לתת לקיצונים להרוס את החיים המשותפים ביפו אותם בנינו יחד בעבודה קשה. אני מקווה שהנושא יחקר במהירות וברצינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר