המתיחות לשיא

מפציצים של ארה"ב עברו מעל צפון קוריאה

בתגובה לניסוי הטיל הבליסטי בסוף השבוע, עברו מפציצים אמריקאים מלווים במטוסים יפנים ודרום קוריאנים מעל צפון קוריאה במה שמסמן איום צבאי על הדיקטטור הצפוני (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפציץ B-1B (צילום: שאטרסטוק)

חיל האוויר האמריקני הודיע הבוקר (ראשון) כי שני מפציצים אמריקניים חלפו מעל חצי האי הקוריאני בתגובה לשיגור ביום שישי של הטיל הבליסטי של צפון קוריאה.

בהצהרה שמסרה ארצות הברית נאמר במפורש כי מדובר בתגובה ישירה לניסוי של פיונגיאנג. עוד נמסר כי למפציצים שהמריאו מבסיס חיל האוויר האמריקני בגואם הצטרפו גם מטוסי קרב של צבאות יפן ודרום קוריאה.

אתמול הודיע שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און כי "השיגור מוכיח כי כל שטחה של ארצות הברית נמצא בטווח הפגיעה".

לדבריו, "הניסוי מוכיח כי כל שטחה של ארצות הברית הוא בטווח הפגיעה. זו הייתה אזהרה חמורה לארה"ב". סוכנות הידיעות הרשמית KCNA דיווחה כי המשטר אישר שהניסוי עבר בהצלחה, וכי הטיל היה באוויר 47 דקות ו-12 שניות והתעופף למרחק של 998 ק"מ.

על פי הדיווח של KCNA, מדובר "בניסוי שני מוצלח" של טיל בליסטי בין-יבשתי (ICBM) מדגם "הואסונג-14". עוד דווח כי הטיל הגיע לגובה של 3,724.9 ק"מ ונחת במים בנקודה שאליה כיוונו אותו. עוד אמר קים כי "תוכנית הנשק של צפון קוריאה היא נכס יקר ערך שלא ניתן לקחת ממנה".

"צפון קוריאה נותרה האיום הדחוף ביותר על היציבות באזור", אמר בתגובה מפקד חיל האוויר האמריקני באזור הפסיפיק, הגנרל טרנס או'שונסי. "אם ניקרא לפעולה, אנחנו מוכנים עם כוח מהיר, קטלני ומכריע - בזמן ובמקום שאותם נבחר".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס אתמול לשיגור שביצעה צפון קוריאה, ואמר כי ארה"ב "תנקוט את כל הצעדים שיידרשו כדי להבטיח את ביטחונם של האמריקנים ולהגן על בנות בריתה באזור".

טראמפ הוסיף כי השיגור הוא "מעשה פזיז ומסוכן של המשטר הצפון קוריאני", וכי צפון קוריאה היא "האיום הדחוף ביותר והמסוכן ביותר לשלום העולם. הנשקים והניסויים מבודדים אותה עוד יותר, מחלישים את כלכלתה ופוגעים באנשיה". הבית הלבן הודיע כי טראמפ מתכוון לחתום על צו אשר מטיל סנקציות חדשות על צפון קוריאה, רוסיה ואיראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר