אוסטרליה

ארבעה חשודים נעצרו בחשד שניסו להפיל מטוס

ראש ממשלת אוסטרליה הודיעה כי ארצו עצרה, בעקבות מידע מודיעיני, 4 חשודים מוסלמים בעיר סידני שתכננו להפיל מטוס נוסעים באמצעות מטען נפץ. הוגברו סידורי האבטחה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מטוס אוסטרלי נוחת בסידני (צילום: שאטרסטוק)

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול, הודיע הלילה (ראשון) כי "גופי הביטחון במדינה סיכלו תוכנית להפיל מטוס נוסעים". הרשויות המקומיות אישרו כי המבצע הנרחב שנערך במדינה, שבמסגרתו פשטה המשטרה על דירות בפרברי סידני, נעצרו 4 חשודים, שלא במפתיע מדובר במוסלמים.

ניצב המשטרה האוסטרלי, אנדרו קולבין, הודיע במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה כי "המבצע הוכרז בעקבות מידע מודיעיני על תכנון מתקפה באמצעות מטען מאולתר". במסגרת המבצע שהחל אתמול, הוחרם מטען נפץ באחד הבתים שפשטו עליהם, ואנשי היחידה לסילוק פצצות נטרלו אותו במקום.

קולבין הוסיף כי על פי ההערכות "החשודים פעלו בהשראת האיסלאם", אך ציין כי רוב הפרטים עדיין לא התבררו והמבצע ממשיך. "המידע שברשותנו מועט ואנחנו לא יודעים לאיזה יום תוכננה המתקפה ואיפה רצו שתתרחש, אך כלל גורמי התעופה עודכנו על האיומים שנחשפנו אליהם", אמר.

ראש הממשלה טרנבול אמר כי בעקבות המלצות גופי הביטחון המקומיים הוגברו סידורי האבטחה בנמל התעופה בסידני באופן משמעותי. "חלק מהצעדים להגברת הביטחון שיינקטו יהיו גלויים לציבור, וחלקם יהיו סמויים", אמר. "ניתן לצפות להמתנה ממושכת יותר בנמלי התעופה. תהיו בטוחים שתהליך שיקוף הכבודה ובדיקת הנוסעים יימשכו יותר זמן".

אוסטרליה מתמודדת עם איום הטרור החל משנת 2014, כאשר האיומים המרכזיים הם מצד "מפגעים בודדים" שחוזרים מהמזרח התיכון, כמו במקרה החטיפה בבית הקפה "לינדט" שבו נהרגו 2 בני ערובה. שר ההגירה האוסטרלי אישר בחודש שעבר כי כ-100 אזרחים עזבו את מדינת האי לסוריה כדי להצטרף לארגונים שנלחמים בדאעש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר