"זה היה הלם"

נפל מגובה 3 מטר ומזהיר: החיים יקרים מידי

דניאל גרונפלד בן ה-16 נפל במהלך אימון פארקור מגובה 3 מטר. עמוד השדרה שלו נקרע והרופאים סבורים כי הוא יישאר משותק מהמותניים ולמטה בשל הספורט המסוכן (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דניאל גרונפלד לפני התאונה (צילום: חשבון היוטיוב של דניאל גרונפלד)

ספורט הפארקור בו אנשים מנתרים ומטפסים על מקומות גבוהים לא רק נראה מפחיד ומסוכן. בשבוע שעבר נפל דניאל גרונפלד בן ה-16 מהקריות מגגון בגן השעשועים עליו טיפס במהלך אימונים כשלפתע התפרק הגגון וגרונפלד נפל על גבו מגובה 3 מטר. הנפילה הגורלית פגעה קשה בגבו, עמוד השדרה שלו נקרע, והרופאים סבורים כי יישאר משותק מהמותניים ומטה.

על רצפת גן השעשועים שכב דניאל גרונפלד בכאבי תופת ובלי יכולת לזוז. חבריו ההמומים והמבוהלים התקשרו מיד לדווח לאמו על שאירע.

האהבה העזה של דניאל לפארקור החלה בגיל צעיר. "תמיד הייתי היפר־אקטיבי ואהבתי לקפוץ ולנתר", מספר דניאל. "בגיל 13 ראיתי סרטונים של פארקור וזה משך אותי". "זה החל בקפיצות למרחק ולגובה", מספרת ל-ynet, מירי, אמא של דניאל. "לא הבחנתי במשהו מסוכן, אך לאט־לאט הרמה עלתה. פתאום הוא החל לעשות סלטות וללכת על הידיים. תמיד פחדתי אבל ידעתי שהתחביב הזה חזק מאוד אצלו".

"טיפסתי על הגגון ופתאום הוא התפרק", משחזר דניאל בקול חלוש. "כמעט נפלתי על הראש, אבל איכשהו הצלחתי להסתובב כמו בורג ולהגן עליו. נחבטתי בגב וברגליים. זה היה הלם. יש לי פלאשבקים מרגע הנפילה".

צוות של מד"א שהוזעק למקום העניק לדניאל טיפול רפואי ראשוני, והוא פונה לבית־החולים רמב"ם. הוא נותח במשך שעות ארוכות, אך לבסוף האבחנה הרפואית הייתה קשה מנשוא — דניאל יישאר משותק.

כשהוא ישוב על כיסא גלגלים מפגין דניאל אופטימיות: "אני מתכוון להתמודד ולא לוותר. אני אחזור ללכת. עשיתי זאת כבר בעבר כתינוק ואני מתכוון לחזור ללכת גם עכשיו", הוא אומר למרות הבנתו את חומרת הפציעה. דניאל צפוי לעבור לשיקום ארוך בבית לוינשטיין.

"לפארקור לא אחזור לעולם", הצהיר ופנה אל בני הנוער: "אל תטפסו למקומות שיכולים להיות מסוכנים. החיים יקרים מדי וחבל לסכן אותם בשביל להרשים. עדיף לאבד רגע בחיים מאשר את החיים ברגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר