הירי בצעיר הערבי

תקיפת הכתבים ביפו: "היה להם רצח בעינים; אווירה של לינץ'"

אמש הותקף באלימות כתב וצלם של חדשות 2 בידי משתתפי הלווית הצעיר הערבי שנורה בידי שוטרים בשבת. לדברי הצלם, "כל מי שהתחשק לו לתת אגרוף או בעיטה - נתן" (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההלוויה שהפכה למפגן שנאה ואלימות, אמש (צילום: אסף זגריזק וניצן דרור, ynet)

צלם חדשות 2 שיחד עם הכתב גלעד שלמור הותקף אמש בהלווית הערבי בן ה-20 שנורה למוות במהלך מרדף ביפו, מתאר הבוקר (ראשון) את השתלשלות האירועים המפחידה.

גל זייטמן סיפר בראיון לגל"צ: "הייתה שם אווירה של לינץ', לצעירים שהיכו אותנו היה רצח בעיניים. הרגשנו שאם לא נחלץ את עצמנו, אף אחד לא יעשה זאת בשבילנו".

"הגענו לאזור לאחר שאישרו לנו לסקר את הלוויה. תוך מספר שניות האווירה הפכה לעוינת, ומצאנו את עצמנו פתאום מופרדים, ומסביבנו שני מעגלים גדולים של אנשים שהחלו להכות אותנו. היה לא נעים, הייתה אווירה מאוד עוינת וקשה".

(צילום: מוטי קמחי, ynet)

הוא הוסיף ותיאר: "הכו אותנו באגרופים ובבעיטות. למזלנו לא נשלפו סכינים, אבל כל מי שהתחשק לו לתת אגרוף או בעיטה - נתן. זה נמשך מספר שניות, אך במהלכן גלעד ספג מכות קשות ובקושי הצליח לפנות את עצמו. לא היה עם מי לדבר, זו הייתה חבורה של צעירים עם רצח בעיניים. לנסות לשכנע אותה לא היה לזה טעם".

גופתו של הצעיר הערבי יוצאת מאבו כביר, למסע ההלוויה (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

לדבריו, "היינו מוקפים בהמון שהתחיל להכות אותנו. כוחות השיטור, כדי לא למנוע חיכוך לא התמקמו ליד מסלול הלוויה, כך שהיינו שם לבד לגמרי. הייתה הרגשה שאם אתה לא מחלץ את עצמך אף אחד לא יחלץ אותך. הבנו שאם לא נגייס את כל כושר ההישרדות שלנו, וננסה לפרוץ את מעגל הצעירים פשוט לא נצא משם. לא נשמעה שום צעקה של איש מבוגר או ניסיון להפריד. הייתה שם אווירה של לינץ'. למזלנו, בשלב מסוים הגיע לשכונה אמבולנס שהצלחנו לחבור אליו איכשהו".

לגבי כתב הערוץ, שלמור, סיפר עמיתו: "גלעד חטף אגרוף או בעיטה באזור הפנים, ארובת העין, בצלעות, ברגליים ובגב. אני קיבלתי בכתף שמאל, חש קצת כאבים".

(צילום: ניצן דרור, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר