טור מיוחד

אל תעלו בהר // הרב ישראל גליס

עליית היהודים להר הבית - בניגוד להלכה, מביאה את הרב ישראל גליס לבקש את הסרת כל אמצעי הביטחון מההר ושאנשי הוואקף ישמרו על העולים. ויש גם פתרון ליידוי אבנים לכותל המערבי (טור)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
לוחמי ימ"מ בכותל (צילום: Hadas Parush/Flash90)

אף אחד מהעסקונה החרדית לא קם באומץ ואומר לבנימין נתניהו ראש הממשלה "ישר כוחך על הסרת המכשולים בכניסה להר הבית", אז אני אעשה את זה מכאן.

אנחנו כיהודים חרדים מאמינים שאין להיכנס להר הבית מבחינה הלכתית, כך פסקו גדולי הדור בדורות הקודמים ובדורות האחרונים.

האם שכחו שם בימין את רצח היהודים במאורעות תרפ"ט, שבא עלינו בגלל התגרות של החברים מביתר בתשעה באב של אותה שנה, ובדורנו הרצח של הרב קרישבסקי?

אלו הנקראים תלמידי מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל שאסר בצורה חד משמעית את העלייה בהר הבית החליטו לשים תיקונים בתורתו ולמצוא כל מיני דרכים עקלקלות כדי לעלות להר כאילו מרן הרב קוק לא ראה את הרמב"ן, הרדב"ז, המהרי"ט, הרמב"ם. הרבנים האלו "גילו" את המקורות איפה אפשר לעלות...

הגדילו לעשות ולהחטיא את הרבים, להביא בני ישיבה מהדרום ומהצפון ולחלל את הר הבית. לאחרונה הצטרפו אליהם גם כמה חרדים הזויים שנוהרים אחריהם עם מגבעות שספק עם מותר להיכנס איתם להר הבית.

כותב עיתונאי כי האיסור לעלות להר הבית נובע מחוסר ודאות על אודות המקום המדויק שבו שכנו המקדש וקודש הקודשים אבל המצב משתנה במהירות, מאות רבות של דיינים ורבני קהילות ושכונות וערים בעיקר מהמחנה הציוני דתי מתחרים עתה ליהודים לעלות להר הבית. הוא מוסיף לרשימה את הרב זלמן נחמיה גולדברג חתנו של מרן הגרש"ז אוירבך, הרב מאיר מזוז.

הרב דוד לאו הרב הראשי אומר שעמדת הרבנות הראשית לא השתנתה אולם יחידים שרבניהם מתירים להם לעלות יכולים לסמוך על התרים אלו - בינתיים אף אחד לא הכחיש את הנאמר.

אז המסקנה של העיתונאי שיש 600 רבנים שמתירים לעלות להר הבית ובשנה שעברה עלו להר למעלה מ-14 אלף יהודים.

עיתונאי אחר כותב כי התהליכים לעלות להר החלו מלמטה, לא הרבנים הביאו את התלמידים להר, אלא התלמידים הביאו את הרבנים. ימות המשיח.

הנה העובדות. נכדיו של הרב מרדכי אליהו עולים להר תלמדי ישיבת עתניאל החליטו לעלות להר ובעקבותיהם עולים היום ראשי הישיבה.

מסקנת הדברים, לדעתי, אלו העולים להר מעכבים את הגאולה האמיתית.

ראשית, הם מפירים את הקביעה של מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל וגם של בנו הרב צבי יהודה שגילה את דעתו בצורה מפורשת - הרב קבע שאין לעלות להר הבית.

שנית, הם הולכים במקומות שיש בהם ספק כרת וגורמים לכך שיש הרבה יהודים שנכשלים ועולים גם למקומות שברור שאסור לעלות.

שלישית, הם מעמידים את כל הישוב בסכנה בגלל ההתגרות בערבים.

העצה שלי לגבי הר הבית ולגרום לגאולה הקרובה, להוציא את כל אמצעי הביטחון מההר. יש שם שומרים מהואקף שמסתובבים בהר, שהם ישמרו על המתפללים. יש סכנה שיכניסו להר כמויות נשק? לדעתי זה רק לברכה.

הטורקים טוענים שהם בעלי בתים על ההר, הירדנים טוענים שההר שייך להם, הפלסטינים טוענים שההר שייך להם, תנועות איסלמיות שונות טוענות שההר שייך להם - אז שיריבו ביניהם וישחטו אחד את השני, הם כבר בריב שלהם יפוצצו את המסגדים שנמצאים שם.

ולגבי הכותל, הגיע הזמן לבנות גדר גבוהה מעל הכותל, בחלק הפנימי של הכותל, כך שזה לא יראה ברחבה למטה ולמעלה זה ימנע זריקת אבנים ושהגדר תהיה מחושמלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר