מרבים אהבה

ביוזמת כיכר השבת: רבנים ונציגים חרדים נגד שנאת חיילים

"מקדש שני מפני מה חרב? מפני שהיתה בו שנאת חינם" • ערב תשעה באב, ביוזמת האתר החרדי "כיכר השבת", רבנים ואישי ציבור מתאחדים נגד שנאת ותקיפת חיילים חרדים • צפו (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(עריכה: כיכר השבת; כתוביות: נסים פרץ)

"חייל חרדי הותקף". בתקופה האחרונה, לצערנו, הכותרות המדממות הללו התרבו, עד שכמעט הפכו לדבר שבשגרה. עוד חייל חרדי שהותקף, עוד שנאה, שנאת חינם כלפי בשר מבשרנו, ברחובה של עיר. לרגעים היה נדמה כי רחובות השכונות החרדיות שטופים בשנאה ותיעוב, ברוע ובאלימות.

ולא היא.

מותר וצריך לדון ואף להתווכח על ההשקפה החרדית, האם להתגייס, מי צריך להתגייס, מתי ולמה. ברור גם לכולנו כי לומדי התורה ועמליה, הממלאים ברבבותיהם את היכלי הישיבות והכוללים בכל רחבי הארץ ושוקדים על לימוד התורה שעות ארוכות בכל יום - הם מקור הגאווה שלנו, של הציבור החרדי. הם מקור השמירה וההגנה על העם היושב בציון.

יחד עם זאת, כפי שהורו גדולי התורה שלמי שלא יושב ולומד - אין זכות להזיק לכלל עולם התורה ועליו להתגייס לצבא, הרי שכלל הציבור החרדי אינו שונא חלילה את מי שהתגייס לצבא. להיפך.

הכאת החיילים החרדים ברחובה של עיר, השמצתם בצעקות "חרד"ק" ושאר נאצות מפי ילדים קטנים שטרם עמדו על דעתם או במודעות רחוב נוטפות שנאה - אינם דרכו של הציבור החרדי אשר מוקיע ומגנה בכל פה ובשאט נפש את המראות המזוויעים הללו.

הציבור החרדי מרגיש כל כך מנותק ומובדל מאותם קיצוניים עד שהוא חושב כי אינו אמור לקום ולגנות את התופעה, ובצדק - ברמה הפנים מגזרית. אך מאחר ובתקשורת הכללית טרם עמדו על ההבחנה בתוך הפסיפס שמרכיב את החברה החרדית, הרי שאצל חלק לא מבוטל מהעם בישראל, כל חובש כיפה, לבוש שחור-לבן - הוא חרדי. ומשכך, כל חרדי מצטייר כמי שתוקף ומבזה חיילים. למרבה הבושה.

ערב תשעה באב, ערב יום האבל היהודי על חורבן בית מקדשנו "מפני שהייתה בו שנאת חינם" - כמאמר הגמרא במסכת יומא דף ט. - הוביל "כיכר השבת", האתר החרדי המוביל, יוזמה להרבות באהבת חינם, ונענה בחיוב על ידי רבנים ונציגים חרדים רבים, בכנסת וברשויות המקומיות - שכאיש אחד בלב אחד יוצאים בקריאה משותפת - כולנו אחים, כולם אהובים.

ערב תשעה באב, נתאחד כולנו בהשמעת קול אחר, קול אוהב ומחבק, קולו השפוי של הציבור החרדי, מתוך תקווה כי הדבר יחלחל לכל שדרות הציבור בישראל, שיבינו כי אותם תוקפי חיילים הם משולי השוליים של הציבור החרדי, שברובו המוחלט מתנער מהם ואמון על "ואהבת לרעך כמוך".

• • •

בין המשתתפים: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר ורבה של מגדל העמק ונשיא מוסדות 'מגדל אור' הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן.

כך גם נבחרי הציבור: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אומר כי "הדרך שלנו דרך ברורה: דרכיה דרכי נועם. בצורה נעימה ולכבד אחד את השני. מה זה צריך להיות להשמיץ מי שלא הולך בדרכי? זו לא דרכה של תורה, בוודאי לא של בני תורה. צריך להרבות באהבת חינם".

יו"ר 'דגל התורה' חבר-הכנסת משה גפני אומר כי "אנחנו חונכנו נגד האלימות. כולנו זוכרים את מרן הרב שך זצ"ל שזעק 'לא לאלימות'. אלימות אצלנו היא מתחת לכל ביקורת, מחוץ לגדר. כך היה גם מרן הרב אלישיב זצ"ל, ולהבדיל בין חיים לחיים גם מרן הרב שטיינמן. אלו שמתנהגים באלימות עושים נזק עצום ומשרתים את המטרה ההפוכה. אני נגד זה, אני מוחה נגד זה, אני חושב שזה דבר חמור".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור: "בימים אלה שבאו בגלל שנאת חינם אנחנו מצווים על אהבת חינם. גם חייל, בחור ישיבה שהלך להתגייס, אנחנו אוהבים אותו ונמשיך לאהוב אותו".

יו"ר ועדת המדע ח"כ אורי מקלב: "אנחנו לא קשורים לזה, לא קשור למגזר ולא קשור לציבור, הם לא נמצאים במסגרת שלנו. ידועה דעתם של כל גדולי ורבני ישראל בנושאי אלימות, כך שאם התופעה הזו קיימת אנחנו מגנים אותה, אבל מי שעושה את זה לא קשור לציבור שאני מייצג".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי: "למגר שנאת חינם ולחבק את אותם בנים יקרים שלנו שהחליטו להתגייס וגם לשמור על אורח חיים דתי, במקום לתקוף ולרדוף אותם. אנא חבקו אותם, תאירו להם פנים, תחזקו אותם וכך הם יתחזקו בחיים פי כמה וכמה".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "חז"ל לימדו אותנו 'ספרא וסיפא ירדו כרוכים מהשמים', שהספר והחרב ירדו כרוכים מהשמיים. כמובן בראש ובראשונה התורה מגנה עלינו, וחשובים מאוד לומדי התורה. יחד עם זאת, אם מישהו הלך לצבא, בוודאי שחס וחלילה ללכת ולבייש אותו ולהלבין את פניו ברבים".

מזכ"ל ש"ס ח"כ יגאל גואטה: "צריך גם לדעת, יש כאלה שהקב"ה לא זיכה אותם לשבת בישיבה יום שלם. אותם בחורים הלכו והתגייסו לצבא. בימים האלה - ימי בין המצרים, צריך לחבק אותם, לעודד ולקרב אותם, ובעז"ה בסוף כולנו נשב בבית המדרש ונלמד תורה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "גם אדם שהלך לעבוד, נמצא בצבא, יש עלינו חובה לאהוב אחד את השני, למנוע שנאת חינם ולהרבות אהבת חינם".

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש: "כשרואים דבר כזה - כתובות 'חרד"ק' נגד חיילי צהל החרדים - זה לא מרבה שלום. אנחנו צריכים לקחת על עצמינו להרבות שלום ולכבד אחד את השני".

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול: "אני מבקש מכולם, כמובן עלינו לכבד את לומדי התורה, אבל גם אם אחד בחר שלא ללכת בדרכינו שלנו, אסור לנו לבזות אותו! אסור לנו לתקוף אותו".

>> צפו בסיכום הפרויקט המיוחד <<

במהלך היממה הקרובה יתפרסמו ב"כיכר השבת"
קטעי הווידאו המלאים של כל אחד ואחד מהמשתתפים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר