חיידקים במלון ובצימר: כך תשמרו על חופשה סטרילית

כל השנה אנחנו דואגים לעצמינו למרחב סטרילי ונקי, אבל כשאנחנו יוצאים לנופש משפחתי אנחנו סומכים על בעלי המלונות ועל עובדי המשק של הצימרים. למרבה הצער, הם לא תמיד עושים את זה נכון (תיירות, בעולם)

מיטה במלון. לא כל המצעים מוחלפים (צילום: שאטרסטוק)

כל השנה אנחנו דואגים לעצמינו למרחב סטרילי ונקי, אבל כשאנחנו יוצאים לנופש משפחתי אנחנו סומכים על בעלי המלונות ועל עובדי המשק של הצימרים שיעשו עבורנו את העבודה. השאלה האם הם עושים את זה.

חדרי המלון בהם אנחנו בוחרים לשהות בימי החופשה לא מחכים לנו שם מימי בראשית ואנשים רבים העבירו שם את ימי חופשתם. מטבע הדברים עם השנים נשארים שם חיידקים רבים ומזוהמים, ישנם מקומות רבים שעושים את מלאכתם נאמנה ומנקים ביסודיות רבה בין אורח לאורח, אך יש גם כאלה שפחות משקיעים בנקיון ולכם אין דרך לדעת את זה. אז מה תקחו אתכם מהבית ואיזה דברים תצטרכו לחטא בהגיעכם לחופשה (לא להיבהל, זה לוקח כמה דקות)?

תצפו ליותר

הציפיות, אלו שאתם מניחים עליהן את הראש, לעיתים רבות לא מוחלפות בין אורח לאורח. זה אולי נשמע הזוי, אבל מצלמות נסתרות שהציבו נופשים רבים גילו שלא פעם עובדי המלון "חיפפו" בהחלפת המצעים. בעוד כל כלי המיטה מוחלפים, הציפיות שבדרך כלל נשארות ללא כתמים עוברות ניעור קל בטרם חוזרות בחזרה לעטוף את הכריות.

שלט רחוק

החפץ הזה ששולט על דברים שונים בבית הנופש, כמו המזגן וכ"ו, מלא בחיידקים שנדבקו אליו מכל האנשים שאחזו בו. בדרך כלל, השלטים לא עוברים חיטוי ראוי. כדאי לשים על זה את הדעת ולהעביר חיטוי קל את החפץ השימושי הזה.

שמיכה עליונה

כיסוי המיטה שמפאר מיטות רבות בבתי המלון והצימרים אינו נוח לשימוש, לרוב הוא נועד ליופי בלבד. התחושה שלו לא נעימה, ולא כיף להתכסות בו. המסקנה שאליה הגיעו מנהלי בתי המלון שאין צורך להחליף אותו בכל פעם מחדש ועל פי סקר נרחב שנעשה בנושא, בתי המלון מחליפים אחת לחצי שנה את כיסויי המיטה. אז הדבר הראשון שאתם עושים כשאתם נכנסים לחדר, רגע לפני שאתם משתטחים על המיטה אחרי הדרך המייגעת - הורידו את הכיסוי והניחו אותו הכי רחוק שאתם יכולים.

שירות חדרים

רוצים להרים טלפון לקבלה? עשו טובה לעצמכם והעבירו עליו מגבון לח. המכשיר הזה היה בידיים רבות וצבר עליו כ"כ הרבה חיידקים שאתם לא רוצים שידבקו עליכם.

כוסות רב פעמיות

הכוסות ושאר הכלים העומדים לרשותכם יכולים להישאר ככלי נוי, אם אתם רוצים לשתות, כדאי לכם להשתמש בכוסות הח"פ העומדות לרשותכם. אין כאלה? התקשרו לשירות החדרים אך אל תשכחו להעביר מגבון על הטלפון...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר