תזוזות בעולם הכשרות

לקראת 'העדה': בד"צ 'אגודת ישראל' הסיר את הכשרות מ'טרה'

בד"צ 'אגודת ישראל' הודיע הבוקר על הסרת הכשרות ממחלבת טרה, עד מהרה התברר כי הסיבה ל"הסרת הכשרות" הינה מעבר מחלבות 'טרה' לכשרות 'העדה החרדית' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רבני 'אגודת ישראל' במחלבת טרה. ארכיון (צילום: יח"צ)

תזוזות בעולם הכשרות ובענף החלב: בד"צ 'אגודת ישראל' מודיע על הסרת הכשרות ממחלבת טרה - זאת לאחר שישים שנה בהם הוענקה הכשרות למחלבה.

במודעה שפורסמה הבוקר (שני) ביומונים החרדים מודיעים בבד"צ 'אגודת ישראל' על הסרת הכשרות וההשגחה למוצרי המחלבה של טרה.

בחודשים האחרונים רחשו השמועות בציבור החרדי כך שבד"צ 'העדה החרדית' עומד להיכנס ולתת כשרות למחלבת טרה מה שמסביר את פשר הסרת הכשרות של בד"צ 'אגודת ישראל'.

יצוין כי במודעה עצמה בה מודיע הבד"צ על הסרת הכשרות נרמז כי הדבר נעשה - בשל הכשרות שבאה אחריהם: "בעקבות הפרה של נהלי כשרות ואי נכונות לשמור ולציית לנהלי הכשרות שנקבעו על ידי הבד"צ ולצערנו בגיבוי הרוצים לבא אחרינו".

גורם בכיר בכשרות 'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת' כי "אגודת ישראל שמרה תמיד על עקרונות הכשרות המחמירים ביותר לאורך השנים במחלבת טרה, בתקופה האחרונה גורמים אינטרסנטים מנסים להגיע ולשנות דברים תוך כדי בדיקה בכדי לתת כשרות אחרת למחלבה - הדבר גרם להפרת נהלי הכשרות של בד"ץ אגודת ישראל, ומשכך בתקופה האחרונה התנהל דין ודברים בין המחלבה לאגודת ישראל לאחר שהתגלו בעיות בנושא הכשרות, ואתמול התכנסו הרבנים חברי הבד"ץ והודיעו על הסרת הכשרות".

בטרה מיהרו הבוקר להסביר כי המוצרים נשארו תחת כשרות מהודרת כל העת. בהודעה רשמית שפורסמה הבוקר נאמר "יצאנו לדרך, אגודת ישראל פרסמה מודעה".

טרה גם מיהרו לציין כי הבד"ץ העדה החרדית הוא זה שייכנס לתפקיד נותן הכשרות של המחלבה, "מחלבת טרה קיבלה הכשר בדץ ומוצרים ראשונים יוצאים בימים הקרובים ( תעודת כשרות הועברה ונמצאת אצלנו אם צריך".

"בשלב המעבר כשרות מהדרין וסטהיים קיימת לכל מוצרי טרה מולר וצוריאל (כנ״ל יש תעודת כשרות)", הצהירו במחלבה. "כל המוצרים הנמצאים בשוק ושיוצרו טרום ההודעה ונושאים כשרות אגודת ישראל כשרים למהדרין !! זו נקודה חשובה שאין עליה עוררין למרות שאגודה לא ציינו זאת במפורש. כל המוצרים המיוצרים מהיום נושאים עליהם את סימון הכשרות בהדפס דיו ( וסטהיים) או בסמל כשרות בדץ מעוד כמה ימים".

"ביום רביעי אחרי צום 9 באב נפרסם את מודעות הפרסום שלנו על המעבר לבדץ", הבטיחו בטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר