האיום הקוריאני

ארה"ב במסר תקיף: נגמר הזמן של הדיבורים

שגרירת ארה"ב באו"ם התייחסה לשיגור הטיל הבליסטי הנוסף על ידי צפון קוריאה ואמרה כי תם עידן הדיבורים. שיחה בעניין נערכה בין הנשיא טראמפ לראש ממשלת יפן (חדשות, בעולם)

הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

גוברת המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה: שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה הלילה (שני) כי הממשל בוושינגטון לא יבקש לכנס דיון נוסף במועצת הביטחון של האו"ם לאחר השיגור הנוסף של הטיל הבליסטי שביצעה פיונגיאנג, המסוגל להגיע עד לארצות הברית.

בהודעה שפרסמה היילי נאמר כי צפון קוריאה כבר הפרה בבוטות כמה החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם ונמצאת במרכזן של כמה החלטות". היילי פנתה לסינים ואמרה כי "תם עידן הדיבורים. הגיע הזמן שסין תחליט אם היא מוכנה לקחת צעד מרחיק לכת".

השגרירה האמריקנית שבה על דבריו של הנשיא טראמפ בשבת ואמרה "המנהיגים שלנו בעבר היו טיפשים כשאפשרו לסין להרוויח מאות מיליארדי דולרים בסחר ולא עשו דבר בנוגע לצפון קוריאה. רק דיברו".

דבריה של היילי מקבלים חיזוק משיחתו הלילה של הנשיא טראמפ עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, השניים דנו במתיחות בין המערב לצפון קוריאה, במסיבת עיתונאים שכינס דוברו של ראש הממשלה היפני הוא אמר כי "השניים לא דנו באפשרויות צבאיות נגד משטרו של קים ג'ונג און, וגם לא ציירו "קו אדום" אפשרי למקרה שכן שיוחלט על תקיפה צבאית".

היפנים הגישו כי השיחה בין האישים ארכה 50 דקות, בהודעה רשמית של הבית הלבן נאמר כי המנהיגים הסכימו שפיונגיאנג מהווה איום רציני ומתגבר כלפי ארצות הברית, יפן ודרום קוריאה.

בשיחה, ארה"ב שבה והביעה את מחויבותה לביטחונן של יפן ושל דרום קוריאה מפני כל תקיפה אפשרית מהצפון.

כזכור בשבת הודיעה צפון קוריאה שביצעה ניסוי מוצלח נוסף בטיל בליסטי בין יבשתי מדגם Hwasong-14 המסוגל להגיע עד לארצות הברית, בהודעה נטען כי הטיל חצה את שכבת האטמוספירה והוא טס במשך 47 דקות ו-12 שניות ועבר מרחק של 998 קילומטרים.

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און אמר לאחר שיגור הטיל כי "הניסוי מוכיח שצבאו מסוגל להגיע לכל נקודה בארה"ב. ומדובר באזהרה חמורה לארה"ב שלא תעז לתקוף את ארצו".

ארה"ב בתגובה ערכה במשותף עם דרום קוריאה ניסוי בטילים וחיל האוויר האמריקני הודיע על כך ששני מפציצים כבדים חלפו מעל צפון קוריאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר