לאחר תבוסת אזריה

עו"ד שפטל קרא לרמטכ"ל "עלוב נפש שנראה כמו פקידון שמן" - והתנצל

""התקשורת נהנית מזה שהפסדתי", אמר היום פרקליטו של אלאור אזריה, זמן קצר לפני שהתנצל על שכינה את רא"ל איזנקוט "עלוב נפש שנראה כמו פקידון שמן בעירייה" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עו"ד שפטל (צילום: FLASH90)

פרקליטו של של אלאור אזריה עו"ד יורם שפטל התראיין היום (שני) ותקף בחריפות את מערכת המשפט לאחר ההחלטה בעניינו אתמול, בה נדחה הערעור על הרשעתו של הלוחם לשעבר בהריגת המחבל המנוטרל בחברון.

כזכור, בית הדין הצבאי הותיר את העונש אותו קיבל אזריה על 18 חודשי מאסר, בניגוד לבקשת ההגנה אותה הוביל שפטל, שהיום זועם ויורה לכל הכיוונים.

בתכניתו של בן כספית ב'רדיו ללא הפסקה', התנצל שפטל על שבעבר כינה את הרמטכ"ל גדי איזנקוט "עלוב נפש שנראה כמו פקידון שמן - שלא משדר חיילוּת בשל משמניו".

מוקדם יותר, בראיון לנסים משעל תקף שפטל: "אין לכך יד ורגל. בית הדין שוב ושוב ציין לטובה את רמת הטיעון, את הנימוקים ואת כל מה שאמרתי גם אם לא קיבל אותם. הניתוח לא הצליח, אך החולה לא מת. אני לא נכשלתי. נכשל השופט שמסרב להאריך את מעצרו של אזריה בחמישה ימים, לאחר שסתר את עצמו וקבע פעמיים דברים הפוכים. זהו הכישלון".

שפטל מדבר, לאחר התבוסה בערעור (צילום: אבי חי, ynet)

לדבריו, בית המשפט נכשל בפסיקתו באופן מוחלט: "כפי ששמונה שופטים של בית המשפט העליון, במשפט הראווה הכי חמור שהיה אי פעם במדינת ישראל, היו קובעים שדמיאניוק הוא איוון האיום אלמלא מלכות הרשע, שסמרטוט אדום הוא דגלה ואחד במאי הוא חגה, לא הייתה מתרסקת בשנת תש"ן - 1990. בית המשפט נכשל כשלון חרוץ להסיק את העובדות כמו שהוא עצמו הסיק אותם כאשר הוא דן במעצרו של אלאור. לא היה בישראל מאז קום המדינה פסק דין שבו אדם הורשע בהריגה כאשר על סמך עובדות חמורות יותר סרבו להאריך את המעצר שלו כי אין מספיק ראיות להאריך את המעצר.

באשר לטענת בית המשפט כי "אלאור אזריה הכין את עצמו לירי וכי זו התנהלות שאופיינית למטווח ולא לפיגוע טרור" אמר שפטל: "את הדברים הללו כתב האלוף דורון פיילס. איך הדבר הזה מסתדר עם מה שהקראתי קודם שגם אותם הוא כתב? מדובר בדברים הפוכים לגמרי".

"התקשורת שמחה על כך שהערעור נדחה גם במחיר של עיוות דין. שומעים זאת מההנאה הגדולה כשטוענים שאני הפסדתי", הוסיף העו"ד הימני ונענה ע"י משעל: "אתה נכשלת ולכן את המאשים את התקשורת. הכי קל להאשים את התקשורת". שפטל לא נותר חייב, והשיב: "אני לא מאשים את התקשורת בכישלון. אל תיתן לעצמך כתרים, אתה קטן מדי כדי בשביל לגרום לעיוות דין".

העיתונאי ניסים משעל (צילום ארכיון: כיכר השבת)

"ההתייעצות שלנו עם משפחת אזריה היא בינינו לבין עצמנו ואין סיבה לשתף את התקשורת", הוסיף שפטל בהתייחס לצעדיו המשפטיים הבאים וקשריו עם משפחת אזריה. "אם אכן יתברר כי יש מהות בהצהרות כל מיני בכירים שטענו כי אלאור יפנה בבקשה להקל בעונשו, הקלת עונשו תבחן ברצינות רבה ומעמיקה. אם יתברר שאלה הם פני הדברים אנחנו נשקול את צעדינו בהתאם".

האב צ'ארלי אזריה, לאחר התבוסה המשפטית (צילום: אבי חי, ynet)

"שמעתי בהרבה ערעורים אנשים כמוך חשבו שאין למואשם סיכוי ולסוף זה הסתיים בזיכוי. בית המשפט פסל את העדות המרכזית של המ"פ על יסודה הוא הרשיע את אלאור. בכך הערעור הוא הצלחה אדירה וזו הסיבה שהכרעת הדין היא כל כך מוטעית. בפסק הדין כתוב כי הוא מבוסס על עדות מסוימת בעוד שבערכאת הערעור נקבע כי משקלה הוא אפס", הדגיש.

"מה שעשית לרמטכ"ל זו אינה בושה וחרפה? טענת כי הרמטכ"ל הוא עלוב נפש שנראה כמו פקידון שמן בעירייה", שאל המראיין, ונענה: "טענתי כי הרמטכ"ל אינו משדר חיילות. אמרתי שהופעתו מתאימה לפקיד עירייה ואת העליבות ייחסתי לעניין אחר כשהוא איים על ראש הממשלה להסיר את גלאי המתכות מחשש שמאה אלף איש יתקפו את הר הבית. אני לא מתנצל על דבריי בפנייך. אם ארצה לחזור בי מדברים שאמרתי אז הדבר האחרון שיקרה - זה בראיון עמך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר