עורר סערה

בגלל השב"כ: דן חלוץ השתלח ברגב וביטן

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ביקש להגן על השב"כ מפני אמירות השרה רגב וח"כ ביטן, אך עורר סערה לאחר שהשתלח בהם וטען כי הם לא השלימו את המעבר מקוף לאדם (פוליטי, בארץ)

ביטן, חלוץ ורגב (צילום: יונתן זינדל, מרק ישראל סלם, לע"מ, פלאש 90)

ההתבטאויות החריפות נמשכות: הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ תקף בחריפות את שרת התרבות מירי רגב ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן בעקבות הביקורת שמתחו על השב"כ.

בראיון אמש (שני) ל'גלי צה"ל', התייחס חלוץ לשרה רגב שכינתה את החלטת השב"כ בעניין המגנומטרים "הזויה" ולח"כ ביטן שאמר כי השב"כ "פחדנים", ואמר מבלי שנקב בשמותיהם כי "לפי חוקי דרווין אומרים שמוצא האדם מהקוף. הבעיה שבציבוריות הישראלית יש יותר מדי אנשים שלא השלימו את תהליך המעבר".

חלוץ הוסיף ואמר כי "הדברים האלה קשים בדיוק כפי שהם קשים כלפי הרמטכ"ל, השב"כ ואנשי המשטרה. אני חושב שהשיח המתלהם, השיח התוקפני, השיח הכוחני - מקומו לא במקומות שצריכים להפגין שיקול דעת, קור רוח, ממלכתיות, הסתכלות על כל התמונה".

"האנשים הללו פשוט לא מבינים שהיכולת שלהם להשמיע את הדברים הללו היא בזכות אותם אלה ה'הזויים', ה'לא-רציניים' ו'הפחדנים'. הם אלה שאיפשרו להם להגיע לאן שהגיעו. זה גורם נזק מבצעי הרבה יותר גדול מנזק מבצעי שגורם אירוע אלאור אזריה. כשמערכות כאלה אינן מקבלות את הגיבוי הראוי לו בנקודות הקשות, זה שם אותן בדילמה באשר להמשך. מה להמליץ? המלצות שתמצאנה חן בעיני מישהו? אוי לנו אם נגיע למקום הזה", אמר חלוץ.

חלוץ הוסיף ואמר כי "ביקורת כזאת שעושים אותה שעושים אותה מול גורם שלא יכול להשיב היא ביקורת לא הוגנת. מי שרוצה להשמיע ביקורת, יקרא לאנשים האלה, כל אחד מראשי הארגונים האלה היה שמח לבוא ולהסביר. אנחנו רואים מקהלה שמשמיעה דברי ביקורת והם בכלל לא קשובים לתשובה".

השרה רגב, שהייתה דוברת צה"ל במהלך כהונת חלוץ כרמטכ"ל, מסרה בתגובה כי "היהירות והגסות של דן חלוץ הפכו אותו לרמטכ"ל כושל. לאחראי על קונספציות שגויות. הוא ניהל את הצבא באופן יהיר ושחצני ולא ידע לקבל ביקורת. הדברים הללו לא מפתיעים אותי - הם חשפו פן נוסף באישיותו של חלוץ.

"אמירתו בעניין הדרוויניזם היא אינה פליטת פה, זו היא תפישת עולם מעוותת, גזענית ומסוכנת שיש לגנותה. דן חלוץ נתפס במערומיו. אני חוזרת על דברי הביקורת שלי על גופי ביטחון שהאמינו ש'הם לא טועים לעולם'. מותר ורצוי לדרג מדיני להטיל ספק גם בעמדות וקונספציות מודיעיניות. זה תפקידנו כדרג מדיני. מערכת הביטחון צריכה לספק ביטחון בלבד ולהותיר את קביעת המדיניות לנבחרי הציבור".

יו"ר הקואליציה דוד ביטן מסר בתגובה כי "הרמטכ"ל הכושל והיהיר והאיש שבגלל יהירותו הסב נזקים אדירים וכשל במלחמת לבנון השנייה מעז להוציא מפיו אמירה גזענית ויהירה. איני רוצה לרדת לרמתו אך הוא אינו מפנים שבדמוקרטיה מי שקובע הם נבחרי הציבור ולא אנשים כמוהו. אדם שהדבר הראשון שעניין אותו לאחר חטיפת החיילים זה למכור את מניותיו ואף היה בין המתנגדים לפיתוח כיפת ברזל ממשיך להיכשל בלשונו כמו בתפקידו כרמטכ"ל. שיעשה לעם ישראל טובה וימשיך לשבת בשקט ויפטור אותנו מדברי הבלע שיוצאים מפיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר