חילוקי דעות, ליל תשעה באב

גבאי: "ישראל היא הבית השלישי"; בנט: "לאחד את הארץ"

זה לצד זה הופיעו אמש אבי גבאי מ'העבודה' ונפתלי בנט מ'הבית היהודי' • גבאי אמר כי אין לו בעיה שבנו ילמד גמרא אך תקף את ההדתה • בנט הציע לו להופיע יחד ולאחד את הארץ • צפו (חדשות)

(צילום: גיל יוחנן, עריכה: גלעד ילון - ynet)

יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי הופיע אמש (שני) - ליל תשעה באב - יחד עם יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט ביישוב אפרת ביוזמת כנס שדרות לחברה ומכללת ספיר. גבאי אמר כי אין לו בעיה שהבן שלו ילמד דף גמרא וציין כי "קידוש הוא יודע מהבית", אך מתח ביקורת על ההדתה במערכת החינוך. מנגד, אמר בנט כי הוא מציע ששניהם יופיעו יחד ברחבי הארץ. "אנחנו יכולים לאחד את הארץ וזו באמת רוח טובה גם לתשעה באב", אמר בנט.

בפתח דבריו אמר גבאי כי "אין לי בעיה שהבן שלי ילמד דף גמרא. קידוש הוא יודע מהבית" אך הוסיף: "האם יש הדתה? כן וזה חלק מהאג'נדה של נפתלי. חלק מהעניין הוא התגלגלות של התהליך להחזרה בתשובה שאני נגדו".

גבאי דיבר נגד כניסת העמותות לבתי הספר ואמר כי זה אחד הדברים שמפריעים לו. "אני חושב שזה מין משהו כזה שלא נשלט באמת. אנחנו לא יודעים באמת מה הם עושים ומה הם לא עושים, ומאחר שאשתי היא רכזת שכבות בבית ספר אז אני גם מכיר את החיים בבית הספר".

גבאי התייחס להקצנה במגזר הערבי והתייחס להלווית המחבלים מהר הבית באום אל-פחם ואמר כי "האירוע באום אל-פחם הוא אירוע מזעזע, מזעזע, מזעזע, מזעזע. לראות אלפי אזרחים ישראלים מלווים טקס קבורה של רוצחי אזרחים ישראלים אחרים זה בלתי נסבל. אנחנו צריכים למצוא דרך להוסיף ולהחמיר עם התנועה האיסלאמית בישראל. כל מה שאפשר לעשות, צריך לעשות כי זו תנועת טרור. פשוט מאוד. לא פחות מזה".

בנט התייחס להלוויה באום אל-פחם ואמר כי "זה לא עשרים איש, זה אלפים. עוד לא עיכלנו עד הסוף את המשמעות. אנחנו צריכים לחשוב מה עושים כי התפיסה הבסיסית שלי לתת את כל הזכויות. אני לא דורש מערבים לשיר התקווה. אני כן מצפה שיעמדו בהתקווה ויכבדו. אני צריך לדעת שהם לא נגדנו. ביוזמה של הבית היהודי הוצאנו את התנועה האיסלאמית לחוק. אמרו שתהיה אינתיפאדה. לא קרה".

גבאי הוסיף ואמר כי "לא צריך לחכות לבית שלישי. מדינת ישראל היא הבית השלישי. ראיתי בממשלה שיח של פירוד שהיה לי מאוד קשה איתו. כמעט כל שבוע בישיבות הממשלה הייתה אמירה של ראש הממשלה נגד קבוצה כלשהי באוכלוסייה. היה לי מאוד קשה. הבטן מתהפכת כששומעים את זה".

בנט הגיב: "אני מציע שנצא למופע ברחבי הארץ אנחנו יכולים לאחד את הארץ וזו באמת רוח טובה גם לתשעה באב. אני נורא נורא מסכים איתך. איך בגין פעם אמר: 'אין ספרדים ואשכנזים - כולנו יהודים'. כולנו יהודים, כולנו אוהבים את המדינה ויאללה יש עוד הרבה עבודה".

על מצבה של ישראל, אמר גבאי כי "אנחנו בגאולה מושלמת, ברצינות. יש פה מדינה עצמאית, חזקה, כלכלה מדהימה ביחס למדינות אחרות, עם יהודי. מה שטוב כאן ובאמת - ב-70 שנה הגענו למדינה מטורפת ואני גם חושב שיש סייקלים בחיים גם בחיים של מדינה יש סייקלים. אני חושב שאני רואה את זה שיש כיום תחושה בקרב ציבורים נרחבים שנמאס להם מהפלגנות הזאת והם רוצים שייאחדו אותו. נמאס לו שיסבירו לו שמישהו אחר לא בסדר".

בנט אמר לנוכחים כי הקללה הנפוצה ביותר היום בבצי ספר סביב כיתה ט' היא "שמאלן", ואמר כי "תראו לאן הגענו, אתה לוקח ציבור ואנחנו במחי יד מוחקים ציבור שלם ובסוף זה כל הציבורים עושים את זה כמעט לכל הציבורים. עמדותיי מאוד ברורות, אבל אני משתדל שלא לקלל, משתדל שלא לצבוע ציבור שלום ולומר 'השמאלנים ה... ', זאת לא הדרך. אנחנו צריכים את כולם".

בנט סיפר כי הוא לא עולה להר הבית. "אני אישית לא עולה להר הבית. אני אגלה לכם סוד. כשהייתי בן 14 הייתי בנוער התחיה ועליתי להר הבית. מאז אני לא עולה להר הבית. אני לא נכנס בכלל לסוגייה ההלכתית", ואמר כי יש "אפליה חמורה נגד יהודים שיהודים לא יכולים להתפלל".

"מכיוון שאני חבר בממשלה וחבר קבינט אני מאוד רוצה להיזהר בדבריי, לא רוצה לומר דברים, בטח לא בעיתוי הזה אבל רק אגיד שבהרבה תחומים שהיו נראים בלתי ניתנים לחשיבה - כשיש אומץ, אפשר לעשות. למשל הגולן שסופח. אז דברים כן ניתנים לשינוי, אני לא רואה את זה כגזרת גורל. האם מחר אנחנו הולכים לעשות זנבג וגמרנו? לא", אמר בנט.

בנט התייחס לסערת המגנומטרים ואמר כי "יש לנו ארגונים מצוינים, שב"כ מצוין והאנשים האלה מצילים את החיים יומם ולילה. זה לא אומר שאסור לחלוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר