השיחה שהודלפה

קושנר הוקלט: "אולי אין פתרון לסכסוך הישראלי - פלסטיני"

ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב ומי שעליו אמר טראמפ: "אם הוא לא יוכל להביא שלום - אף אחד לא יוכל", התייחס למגעים לשלום בין ישראל והפלסטינים, והוקלט אומר: "אולי אין פתרון" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קושנר (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

ג'ארד קושנר, חתנו היהודי ושליחו למזרח התיכון של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהוגדר על ידי האחרון כמי ש"אם הוא לא יצליח להביא שלום - אף אחד אחר לא יוכל להביא שלום", הוקלט בנאום שמסר למתמחים כשהוא מביע ספק כי ממשל טראמפ יצליח למצוא פתרון למצב במזרח התיכון.

הנאום הוקלט על ידי אחד השוהים והודלף לאתר האינטרנט "Wired". בהקלטה נשמע קושנר, מיועציו הבכירים של הנשיא, כשהוא אומר "איזה דבר מיוחד נעשה? אני לא יודע" - בתגובה לשאלה כיצד הוא מתכוון לנהל את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

"אני בטוח שכל מי שניסה היה ייחודי בדרכים מסוימות, אבל שוב – אנחנו מנסים לפעול בהגיון. אנחנו חושבים מה יהיה המצב הסופי הנכון, ואנחנו מנסים לעבוד עם הצדדים בצורה שקטה מאוד כדי לראות אם יש פתרון".

נתניהו וקושנר, ארכיון (Matty Stern/U.S. Embassy Tel Aviv)

"אולי לא יהיה פתרון" אמר קושנר, "אבל זה אחד הדברים שהנשיא מבקש מאיתנו להתמקד בהם. אז אנחנו הולכים להתמקד בזה ולנסות להגיע למסקנה הנכונה בעתיד הקרוב. לא הרבה הושג ב-40 ו-50 השנים האחרונות, כולם מוצאים בעיות - 'אתה חייב להבין מה הם עשו אז' או 'אתה חייב להבין שהם עשו את זה'. איך זה מקדם אותנו להשיג שלום? אנחנו לא רוצים שיעור היסטוריה. קראנו מספיק ספרים. בוא נתמקד במציאת פתרון למצב".

לפני המפגש עם המתמחים, הזהירה קייטי פאטרו, סגנית יו"ר שירותי התקשורת מהדלפה של תוכן השיחה לתקשורת. "הקלטת המפגש תהיה הפרת אמון מבחינתי. העיר הזאת מלאה מדליפים וכולם יודעים מי הם – ואף אחד לא בוטח בהם. בעסק הזה המוניטין שלך הוא הכול". למרות זאת, הקלטה הנאום מצאה את דרכה אל התקשורת.

טראמפ כזכור, מינה את קושנר לטפל בנושא הישראלי פלסטיני. לאחר מינויו אמר לג'ארד כי "אם אתה לא תוכל להביא שלום למזרח התיכון, אף אחד לא יכול. כל חיי אני שומע שזה ההסכם הקשה ביותר להשגה, אבל יש לי תחושה שג'ארד יעשה עבודה מצוינת".

במהלך הנאום, התייחס חתנו של הנשיא לאירועים האחרונים באזור: "תראו מה קרה בעשרת הימים האחרונים. נלקחו הרבה צעדים הגיוניים, שבסופו של דבר הבעירו מעט את השטח, אבל הצלחנו להרגיע את המצב באמצעות דיאלוג נהדר בין ירדן, הרשות הפלסטינית וישראל".

קושנר מעיד בחקירת הקשרים עם רוסיה, בשבוע שעבר (צילום: C-SPAN)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר