"לא ישנתי הרבה"

נתקע עם היכאטה בלב ים וחולץ לאחר חמישה ימים • צפו

תושב רמת הגולן, בן 68, רופא ואב לשלושה ילדים, חולץ מלב ים, על ידי השיטור הימי, לאחר מספר ימים שהיה תקוע בים. לאחר החילוץ סיפר: "הייתי בלחץ להגיע לחוף" • צפו (בארץ)

(צילום: דוברות המשטרה)

תושב רמת הגולן, בן 68, חולץ אתמול (שלישי) מלב ים, על ידי השיטור הימי של חוז חוף, זאת לאחר מספר ימים שהיה תקוע בלב ים.

בהודעה של המשטרה נמסר כי הוא תקוע כשלושה שבועות, אך התברר כי הוא שט מאנגליה לישראל ונתקע במשך מספר ימים כשהמנוע שלו שבק חיים במרחק של כ-16 קילומטרים מהחוף.

בשיחה עם ynet סיפר השייט, רופא, נשוי ואב לשלושה ילדים, כי "נתקעתי במרחק עשרה מייל מהחוף של ישראל. ביקשתי מאוניות שפגשתי להודיע למשפחה שלי שהכול בסדר איתי".

היאכטה בלב ים (צילום: דוברות המשטרה)

השייט שחזר את שאירע: "טסתי לאנגליה ותכננתי להפליג ארצה ביאכטה לבדי. עצרתי בספרד ומשם תכננתי להגיע דרך גיברלטר. לקח לי פי שניים זמן מהמתוכנן. הרוחות היו נגדיות או חלשות מדי, ובשלושת השבועות האחרונים בדרך מדרום מלטה היה קשה במיוחד.

"לא ישנתי הרבה. פה שעה, שם שעתיים, וסבלתי מחוסר שינה. כל 20 דקות הייתי צריך להסתכל אם יש אוניות. לפני חמישה ימים, כשאני כבר בדרך לארץ, הייתה תקלה במערכת ההיגוי ולאחר מכן, כשאני במרחק עשרה מייל מהחוף, המנוע שבק חיים.

"לא הייתה רוח להתקדם וביקשתי שיגררו אותי. היה לי מכשיר קשר ובאמצעות אוניות שפגשתי בדרך ביקשתי להודיע למשפחה שלי שהכל בסדר איתי. הם כמובן דאגו מאוד לשלומי ואני הייתי בלחץ להגיע כבר לחוף. הם באו לפגוש אותי בחוף ולקחת אותי הביתה".

חילוצים של השיטור הימי (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד יחידת השיטור הימי של מחוז חוף, רפ"ק אריה דהן, מסר כי "האיש יצא מאנגליה להשיט יאכטה של חבר ועצר בספרד כדי להעמיס מצרכים וציוד לשיט ליוון עבורו ועבור שני חברים נוספים – שבסוף לא הצטרפו. במהלך השיט אירעה תקלה במנוע ובמשרשים של היאכטה, וכך הוא נתקע בלב ים".

דהן ציין כי "למזלו של תושב רמת הגולן היה לו את המצרכים שהעמיס עבור שלושה. ברגע שנכנס לגבול הימי של ישראל, השיטור הימי של מחוז חוף קיבל דיווח מחיל הים על יאכטה שתקועה כ-36 קילומטרים מהחוף. שוטרי השיטור הימי יצאו במהירות לעבר היאכטה והיא אותרה כאשר האזרח עליה והוא במצב נפשי לא קל. שוטר עלה אליו ליאכטה, קשר אותה לספינה של השיטור הימי ויחד עמו נגרר עד לחוף חיפה.

"כשהוא ראה אותנו החיוך שלו חזר לפנים, אבל נשאר מטושטש. הוא חשש לחייו ובשלב מסוים גם נגמרה לו אספקת המצרכים. אנחנו אישית לקחנו אותו לבסיס, שם הוא התקלח ואכל. טיפלנו בו והתקשרנו לבני משפחתו שהגיעו למקום ולקחו אותו בריא ושלם".

(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר