"כמה טוב שנפגשנו"

אברהם פריד באלבום חדש - האזינו ראשונים

ענק הזמר החסידי אברהם פריד משיק אלבום חדש כולו בעברית עם מיטב המוזיקאים שחוברים יחד לקולו המלטף של פריד באלבום חדשני שמעורר סקרנות אדירה•האזינו (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: מנדי הכטמן)

ענק הזמר היהודי בכל הזמנים, אברהם פריד, משחרר סינגל אחרון מתוך האלבום הישראלי החדש כמה טוב שנפגשנו. האלבום שיצא היום, יושק במופע הענק בבריכת הסולטן בע"ה ביום א' הקרוב.

היסטורית, "עלה קטן" היה השיר הראשון שאינו מן מהמקורות, שהפך לתופעה וחיבר מיד את האמן עם הקהל הישראלי. עוד ועוד יהודים טובים שומרי מצוות וגם כאלה שלא – מצאו במוזיקה היהודית של אברהם פריד, נקודת השקה אל ליבם, והצטרפו לחוג שומעיו. הסגנון המיוחד של אברהם "תפס" גם אוזניים ישראליות, שאהבו את החיבור היהודי עם השירה העברית.

במהלך השנים הכרנו בהופעות ביצועים לשירים מוכרים, שהותירו בכולנו רושם עז. ואולם, ככל שעבר הזמן, הפציר הקהל שמלווה אותו כבר שנים, באברהם, שייחד אלבום שלם לשירים ישראליים מקוריים, כאלה שמדברים אל כל ישראלי בגובה העיניים ומחברים אותו למסורת וליהדות. כעת זה קורה עם כמה טוב שנפגשנו, אלבום ישראלי חדש עם 11 שירים מקוריים.

"סיפורו של האלבום", נזכר אברהם "מתחיל בעלה אחד קטן שידע סופות ורעמים, אך גבר על משברי הזמן בידיעה ש'מישהו הולך תמיד איתי'..".

מיטב המוזיקאים שותפים ליצירה הישראלית של פריד: רמי קליינשטיין, ישי ריבו, תומר הדדי, חמוטל בן זאב, יובל סטופל, אודי דמארי וברק רוני. לצד שירים חדשים אפשר למצוא את להיטיו הישראליים שכבר הפכו להמנונים: כמה טוב שנפגשנו, וירושלים שבלב. האלבום הזה, שונה מכל מה שהכרנו אצל אברהם פריד, הוא הרבה יותר מסקרן, מפתיע וישראלי מתמיד.

"מסלול מחדש" הוא השיר שפותח את האלבום - זיכרונות מבית אבא משמשות בסיס איתן לחייו של אדם.

מסלול מחדש | מילים: חמוטל בן זאב | לחן ועיבוד: יובל סטופל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר