"תרגילים מלוכלכים"

"דרעי וישי, גרסת ארה"ב": המאבק בין חבר המועצה החרדי והעוזר שהפך ליריב - לשיא חדש

המאבק בין דב הייקינד, הנציג החרדי הדמוקרטי בניו יורק לבין עוזרו לשעבר ויריבו כיום דיוויד גרינפלד, מגיע לשיא חדש סביב ג'וב חדש אותו ייעד הייקינד לבנו הצעיר. כל הפרטים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דייויד גרינפלד ודב הייקינד. הגרסה האמריקנית של אלי ישי ואריה דרעי (צילום רשמי)

המאבק בניו יורק בין שני היריבים הפוליטיים החרדים - חבר בית המחוקקים של מדינת ניו יורק דב הייקינד וחבר המועצה דיוויד גרינפלד - מגיע לשיאים חדשים.

השניים, החברים באותה מפלגה (המפלגה הדמוקרטית), שיתפו בעבר פעולה ועבדו זה לצד זה אולם כבר לפני מספר שנים בשל חילוקי דעות קשים הפכו ליריבים מרים.

הקיינד בן ה-67 מכהן בתפקידיו כמעט 40 שנה, כאשר בעבר היה גרינפלד ראש המטה ועוזרו האישי, אולם סכסוך שפרץ היו השניים גרם לגרינפלד הנחשב לעסקן צעיר ומבטיח לרוץ לפני כ-8 שנים כחבר מועצת העיר ולהיבחר על אף הטענות של מקורביו לנסיונותיו של הייקינד למנוע את הדבר.

מאז, פועלים השניים כל אחד בדרכו ובעמדתו הציבורית למען הקהילה החרדית בניו יורק, אולם מאחורי הקלעים מנהלים מאבק פוליטי מר.

המפנה העכשווי הגיע כאשר בחודשים הקרובים צפויה להתקיים מערכת בחירות סביב תפקיד חבר המועצה, אולם גרינפלד בתרגיל פוליטי ומשפטי מבריק הצליח להכניס במקומו את אחד מאנשיו.

בתחילה, הצהיר גרינפלד כי יתמודד לתפקיד, ורק לאחר תום מועד הגשת המועמדות הודיע גרינפלד כי הינו מתפטר ועובר לכהן כמנכ"ל ארגון יהודי פילנטרופי ענק, כאשר את מקומו כחבר מועצה הוא מעניק לידידו קלמן ייגר.

הייקינד מבקר בישראל. ארכיון (באדיבות המצלם)

לטענת גורמים פוליטיים חרדים, מדובר במחטף וב"תרגיל מלוכלך", כאשר גרינפלד ביקש לחסום את בנו של הייקינד מלהתמודד לתפקיד ולרשת את מקומו, וכעת "הצניח" את מקורבו ייגר לתפקיד תוך מהלך "בלתי דמוקרטי בעליל" כלשונם.

"לא ייתכן שאדם יצהיר כאילו הוא מתמודד וברגע האחרון יקבע עובדה שמישהו אחר יוצב במקומו" אומרים הגורמים.
מנגד, מקורביו של גרינפלד טוענים כי "הכל נעשה כחוק וכדין וכי ברגע האחרון הוצע לגרינפלד הג'וב החדש ועל כן נאלץ להעביר את מקומו למישהו אחר".

"אם מדברים על תרגילים, אז הייקינד עצמו עשה בעבר תרגילים גרועים יותר ושלא ידבר על דמוקרטיה" אומרים מקורבי גרינפלד.

כך או כך, הסערה הפוליטית הגיעה לעיתונות הכללית בניו יורק, ויוני הייקינד, בנו של דב הייקינד, הודיע כי יתמודד באופן עצמאי על תפקיד חבר מועצת העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר