הפגנה בתשעה באב

אלפי ילדי סאטמר זעקו: "מדינת ישראל - תתביישו לכם!"

בעיצומו של תשעה באב נערכה הפגנה נגד מדינת ישראל בקעמפים של חסידות סאטמר, בשל "חוק הגיוס", בשיאה ערכו הילדים צעדה עם שלטים וקראו: "איזריילי גאווערמענט שיים אן יו" • צפו (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנת הילדים (באדיבות המצלם)

בעיצומו של צום תשעה באב נערכה הפגנה נגד מדינת ישראל בקעמפים של חסידות סאטמר בניו יורק.

הרעיון לערוך הפגנה שכזו נולד לפני כשבועיים כשיחת היום אצל הילדים בעקבות הפגנת הגיוס שנערכה באצטדיון ברקליס נגד חוק הגיוס, התלמידים רצו להביע את מחאתם ולחזק את היהדות החרדית בישראל שנלחמת נגד החוק, בעקובת כך הקדישה הנהלת הקמפ את שעות הצהריים של צום תשעה באב עבור ההפגנה.

בשעה היעודה התאספו אלפי התלמידים ברחבה בתוככי הקמפ המרכזי בנאפנק ניו יורק, שהוכנה במיוחד עם כסאות ובמה ענקית כשבמרכזה הוצב שלט ענק עם מטרות ההפגנה.

את המעמד פתח מנהל המחנה רבות בשנים, הגאון רבי דוד רוזנברג, שהסביר לילדים את חובת המחאה שמוטלת אליהם כפי שהורה להם האדמו"ר ה'ויואל משה' זי"עץ. "החיוב הזה לא פג ובכל דור ודור נמשכת המלחמה להשם בעמלק מדור דור", אמר הרב רוזנברג.

הרב רוזנברג תקף בחריפות את המפלגות החרדיות שלדבריו רוצים להשתיק את קול המחאה, והזכיר בפני הילדים את דבריו של האדמו"ר מסאטמר שהשוחד הקואליציוני מעוור את עיניהם.

צעדת המחאה של הילדים

כמו כן נאמו כמה מילדי הקמפ שהסבירו בלשונם אודות הגזירה של גיוס בני הישיבות, כשבשיא עמד הילד משה גלאנץ בן ה-12, נכד האדמו"ר מסאטמר, ותקף בחריפות את "ראש ממשלת השמד", כלשנו ו"החרדים הנגררים עמו".

לבסוף השמיע הבחור משה יושע לפקוביץ בן הנגיד ר' בערל, דרשה בשפה האנגלית להסביר לנציגי התקשורת המקומית שהגיעו את "כאבם" של תושבי ארץ הקודש .

המעמד הסתיים כשאלפי הילדים צעדו מסביב לקמפ עם ליווי משטרת ניו יורק עם שלטים מעשי ידיהם והכריזו בקול זעקה "איזריילי גאווערמענט שיים אן יו" (מדינת ישראל - תתביישו לכם).

מחנך בחסידות סאטמר הסביר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו גאים בזה שמשרשים בילדים מגיל צעיר את חובת המחאה שמוטלת עלינו, ולא כמו אלו גורמים שאומרים שיקום דור חדש ולא צריכים לזעוק יותר נגד הגזירות בישראל, ובפרט גזירת הגיוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר