רוסיה: ארה"ב פתחה נגדנו ב'מלחמת סחר'

במוסקבה זועמים על העיצומים שהטילה ארצות הברית על רוסיה, ובקרמלין מזהירים את האמריקאים כי הסנקציות החדשות שקולות למלחמת סחר נגד המעצמה הרוסית (בעולם)

טראמפ ופוטין, ארכיון (צילום: Mark Neyman/GPO/FLASH90, shutterstock))

במוסקבה זועמים על העיצומים החדשים שהטילה ארצות הברית על רוסיה, ובקרמלין מזהירים את האמריקאים כי הסנקציות החדשות שקולות למלחמת סחר נגד המעצמה הרוסית.

בהודעה שפרסם אתמול (רביעי) ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב נאמר כי "תמה התקווה שהיחסים שלנו עם הממשל האמריקני החדש ישתפרו, זהו ניצחון מזהיר של הממסד האמריקני על טראמפ".

מדבדב ציין בדף הפייסבוק שלו כי העיצומים שהטילה ארה"ב היא דרך נוספת לשים את טראמפ במקומו וכי הבית הלבן נכנע לקונגרס באופן המשפיל ביותר.

גם משרד החוץ הרוסי תקף בחריפות את ההודעה אמריקנית ובהודעה שפרסם המשרד נאמר כי הצעד עשוי לפגוע ביציבות באזור והניסיון להפעיל מנוף של לחץ על רוסיה בכדי שזו תשנה את מדיניותה אינו יעיל ולא יעבוד.

כזכור בשבוע שעבר טראמפ חתם על הסנקציות החדשות אחרי שהן אושרו ברוב מוחץ בקונגרס ובסנאט בשבוע שעבר.

אמנם הנשיא התנגד לעיצומים, אך הרוב להטלתם היה כה גדול שטראמפ לא יכול היה להשתמש בזכות הווטו שלו, אך מצד שני טראמפ נמצא במלכוד שכן הוא מעוניין לשפר את החסים עם הרוסים ועל כן מיהר אמש לפרסם הודעה המגנה את הטלת העיצומים וכתב בטוויטר שלו כי הסנקציות "פגומות לגמרי", וכי הוא נאלץ לחתום עליהן "למען הביטחון הלאומי".

גם רוסיה נקטה בצעד משמעותי משלה והודיעה על גרושם של 755 דיפלומטים אמריקנים משטחה המהווים יותר ממחצים מהכוח הדיפלומטי הנמצא על אדמת רוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר