האם נמצא הספינר העתיק בעולם? צפו

מבקר שטייל במוזיאון בשיקגו נתקל במוצג בן אלפי שנה הנראה ממש כמון ה'ספינר' המודרני • בין אוצרי המוזיאון פרצה מחלוקת האם התגלתה הגרסה המקורית של המשחק (מעניין)

הספינר העתיק? (צילום: מתוך רדיט )

הרשתות החברתיות בעולם סוערות סביב תמונה אחת של פריט בן אלפי שנים שהוצג במוזיאון בארצות הברית, ומזכיר את משחק הספינר המוכר שתפס בחצי השנה האחרונה תאוצה וכמעט כל ילד בישראל ובעולם כבר התנסה בו.

גולש בטוויטר העלה את תמונת הפריט וטען כי מצא את הספינר העתיק בעולם. הפוסט זכה לעשרות אלפי לייקים ושיתופים.

הצעצוע עשוי חימר צולם כאמור במוזיאון Oriental Institute בשיקגו. כשההסבר מחוץ לויטרינה טוען כי מדובר בצעצוע עתיק שנמצא באזור מקדש עתיק בעיראק.

(צילום: מתוך רדיט)

לגוש החימר שלוש צלעות ובמרכזו כעין בית אחיזה ממש בדומה לספינר המודרני שלנו. אך אוצר המוזיאון טוען מדובר בטעות של המוזיאון והכיתוב אינו נכון והמוצג הוא חלק מכלי נשק עתיק.

במוזיאון הודיעו שישנו כבר בקרוב את התווית, האוצר ציין כי "נמצאו צעצועים עתיקים רבים אך כאן מדובר בראש של אלה ששימש ככלי נשק", עוד ציין האוצר כי "עד כה לא נמצאו צעצועים הדומים בצורתם לספינר המודרני, אך אפשר ותאוריות הארכאולוגים ישתנו עם הזמן".

בעקרון הספינר הומצא על ידי פעילת שלום שביקשה לייצר עבור הילדים הפלסטינים בעזה וביהודה ושומרון צעצוע זול שיעביר את זמנם אך ההמצאה יצאה מכלל שליטה והפכה ללהיט בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר