חיידק אלים

חייו ניצלו בנס מההשתלה הנגועה: "השגחה פרטית"

לאחר פטירתם של שני מושתלים מתרומת האברים המזוהמת, נחשף השבוע סיפורו הניסי של חרדי שעמד לפני השתלה מאותם אברים: "אמרתי לרופאים כי הכל בהשגחה פרטית" (בריאות,ְ שיווקי)

חייו ניצלו בנס. אילוסטרציה (צילום: Marcelo Sus/Flash90)

לצד שרשרת הטרגדיות שגבתה השתלת האברים שהיו מזוהמים בחיידק האצינטובקטר, נחשף סיפור השגחה פרטית ניסי שהציל אדם חרדי תושב גוש עציון.

כזכור, פרשת האיברים המושתלים החלה לאחר שדניאל קורסקוב בן ה-20 נפגע אנושות בתאונת דרכים. הוא אושפז למספר ימים ב'הדסה עין כרם', ועם מותו הסכימה משפחתו לתרום את איבריו להשתלה בחולים הזקוקים לכך. כבר במהלך הבדיקות לקראת ההשתלה התברר כי האברים נדבקו בחיידק מסוכן (קלבסיאלה פנאומוניה) אך בר טיפול. רק לאחר ההשתלה נתגלה כי האברים של הנפטר היו נגועים בחיידק אלים נוסף, אצינטובקטר.

המושתלים החלו לקבל טיפול אנטיביוטיקה, אולם לדאבון לב נפטר מושתל לב בן 53, ובשבוע שעבר אף נפטר אדם נוסף, מושתל כליה ולב מאותה תרומה. ארבעה מושתלים נוספים מאותה תרומה, מאושפזים עדיין במצב בינוני עד קשה בבתי החולים איכילוב ובילינסון.

באורח ניסי, היה אדם אחד שניצל מההשתלה הקטלנית. באתרי החדשות דווח כי אדם חרדי תושב גוש עציון שכבר התכונן לניתוח השתלה, קיבל הודעה כי האברים הושתלו בגופם של חולים אחרים שהיו זקוקים בדחיפות יותר להשתלה.

בשיחה עם אתר 'שטורעם.נט' סיפר אלכסנדר לוקצקי כי הוא סובל ל"ע ממחלה קשה הפוגעת בתפקוד ריאותיו. לדבריו: "כשנקראתי ביום שישי האחרון להשתלה לא היה גבול לשמחתי. אלא, שבליל שבת לאחר שהוכנתי לניתוח הודיעו לי כי האברים הושתלו בגופם של חמישה אנשים הזקוקים להם בדחיפות יתר. אמרתי לרופאים כי הכל "בהשגחה פרטית" ולא נותרה לי הברירה כי אם להישאר עד לסיומה של השבת בבית הרפואה. בהמשך, להפתעתי הרבה ולמרבה הנס, נודע לי כי הייתה זו תרומה קטלנית והאברים שיועדו להישתל בגופי היו נגועים רח"ל."

בתגובה לטרגדיות הקשות בעקבות ההשתלה הנגועה, נמסר ממשרד הבריאות כי: "השתלות איברים הן ניתוחים בסיכון גבוה, כאשר מדובר בחולים קשים ביותר, חלקם בסכנת חיים מיידית. תהליך קבלת ההחלטות מתבצע בשטח, לעתים באופן מיידי בפרקי זמן קצובים ביותר. בנוסף לכך חולים אלו מקבלים מיד לאחר ההשתלה טיפול נגד דחייה, ולכן הם בעלי מערכת חיסונים מוחלשת ובסיכון גבוה לחשיפה לזיהומים".

ואכן, גורמי רפואה עימם שוחחנו תיארו את המצב הקשה בהמתנה להשתלות וניתוחים מצילי חיים. לדבריהם, חולים המבוטחים בביטוחים של קופות החולים ולא בביטוחי בריאות פרטיים, עלולים להמתין מספר שנים לניתוחים מצילי חיים, תוך מתן הערכה ל 5-6 שנים. העומס הרב על המערכת והממתינים הרבים לכל השתלה מאלצים את מערכת הבריאות לעבוד בלחץ הנוראי שעלול לגרור מקרים טרגיים כמו מקרה זה, בו האברים המושתלים נתגלו כנגועים בחיידק אלים.

"למבוטחים בביטוח בריאות פרטי נחסכים סבלי ההמתנה הארוכה והחשש מפני אברים נגועים ל"ע, מפני שיש להם אפשרות לעבור את ניתוח ההשתלה בחו"ל, שם קיימת זמינות גבוהה ביותר של אברים להשתלה", מסכמים אותם גורמים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר