השמועה שהסעירה

כת חוטפי ילדים? דייני בית הדין התכנסו ובדקו את התלונות

בבית דינו של הגר"נ קרליץ נערך דיון מיוחד של הדיינים לדון בתלונות ובשמועות על "כת חוטפי ילדים" בבני ברק • הדיינים קבעו: אין הוכחות לפעילותה של כת • כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הדיינים הרב סילמן והרב שטרן (צילום: שאטרסטוק, בעריש פילמר)

חשיפת "כיכר השבת" על דיווחים של הורים ואישי חינוך בעיר בני ברק על סדרת אירועים מוזרים, כלשונם, שהתרחשה עם ילדיהם בחודשים האחרונים, כאשר תיאור המקרים נע בין חשש להתעללות ומעשי פגיעה בילדים קטנים לבין שמועות וקונספירציות על "כת מסתורית שמנסה לחטוף ילדים" ולהחדיר להם מסרים זרים, עוררה הדים רבים כאשר בכלי תקשורת נוספים עסקו בפרשה.

רבים טענו כי מדובר בדמיונות והזיות אך מנגד היו שטענו כי מדובר באירועים אמיתיים המזכירים פרשה דומה שהתרחשה לטענתם בשכונת נחלאות בירושלים לפני מספר שנים.

שני הצדדים גייסו לטובת עמדתם מוחמים מקצועיים בהם אישי חינוך ומטפלים רגשיים שכאמור היו ועדיין הינם חלוקים בשאלה לגבי אמיתות האירועים וגם אם הם נכונים לגבי משמעותם.

כעת חושף "כיכר השבת" כי השבוע התקיים דיון מעמיק בנושא בבית דינו של הגאב"ד הגאון רבי נסים קרליץ בראשות האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן שנכנס לעובי הקורה לברר את הפרשה.

הרכב הדיינים כלל את הגאונים רבי יעקב פרבשטיין, רבי שריאל רוזנברג וכן הרבנים רבי שמואל אליעזר שטרן ורבי אברהם צבי הכהן.

ל"כיכר השבת" נודע כי בדיון העלו הורים ומטפלים למעלה מ-10 עדויות של פגיעות בילדים ובנוסף העידו בפני בית הדין אנשי מקצוע בכירים.

מי שדעתו נוטה לטעון על קיומה של כת מסתורית הוא הרב אריאל בוקוואלד מרבני שכונת "משכנות" שהציג את עמדתו בהרחבה זאת בהסתמך על עדויות שהגיעו לאוזניו.

ל"כיכר השבת" נודע כי בסיום הדיון הנרחב והמעמיק הגיעו הרבנים למסקנה כי יש להפריד בין פגיעות ומעשי תקיפה שייתכן ואכן התרחשו במציאות, לבין פרשת כת מסתורית הפועלת בתוככי עיר התורה והחסידות.

לדבריהם לא נמצאו הוכחות בשלב זה לפעילותה של כת הגורמת פגיעות טקסיות ועל כן לפי חוות דעתם מדובר בפאניקה ובהיסטריה ציבורית שאין לה אחיזה במציאות.

"באם אכן יש עדויות על מקרי התעללות הרי שיש לפנות למשטרה", הורו הרבנים וציינו כי "לעניות דעתנו לא התרשמנו כי יש הוכחה לקיומה של כת המתעללת באופן שיטתי בילדים ומחדירה בהם דברי כפירה וכי מדובר בשמועות שווא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר