מפעל הפיס השיק את תחרות חיבורים תורניים למגזר החרדי בבית גדולי ישראל

את ברכת הדרך קיבל יו"ר מפעל הפיס האלוף (מיל') עוזי דיין בבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שבירך את תחרות חיבורים תורניים של מפעל הפיס המעודדת כתיבת חיבורים תורניים לבחורי ישיבות ואברכי כוללים לצד רבנים ודיינים (חרדים, שיווקי)

השקת תחרות החיבורים התורנים בבית שר התורה. (צילום: יחצ)

תחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס חוזרת בפעם השביעית והפעם נושא התחרות: ל"ט אבות מלאכה. השקת התחרות התקיימה בבתי גדולי ישראל.

לאחר ביקור בבית מרן שר התורה,, התקיימה ההשקה בביתו של יו"ר ועדת השיפוט של התחרות הרב ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פונביז' בהשתתפות הרבנים חברי ועדת השיפוט וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין שיתף את הרבנים בהחלטה להגדיל ולרענן השנה את רשימת חברי ועדת השיפוט של מפעל הפיס.

בועדת השיפוט החדשה ימשיך הרב ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פונביז' לכהן כיו"ר הועדה, כשלצידו מצטרפים רבנים חדשים. הרב יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, הרב מסעוד בן שמעון ראש ישיבת אור אליצור, הרב אליהו אבא שאול ראש ישיבת אור לציון בירושלים, הרב נפתלי נוסבוים ראש ישיבת חיי משה ואב"ד אהבת שלום, הרב בן ציון הכהן קוק ראש בית הוראה הכללי בירושלים והרב חיים פרץ ברמן מראשי ישיבת פונביז'.

יו"ר הפיס סיפר בגאווה על למעלה מ-7,350 חיבורים שנשלחו לתחרות במהלך השנים על ידי תלמידי ישיבה ואברכי כוללים לצד רבנים ודיינים, מתוכם 1,200 חיבורים בתחרות האחרונה: "היעד שלנו השנה היא להגיע להרבה יותר חיבורים תורניים".

בהכרזה על נושא התחרות 'ל"ט אבות מלאכה'. הוסיף דיין, שהפרס הראשון יעמוד גם השנה על סך 25,000 ₪, הפרס השני על סך 20,000 ₪, המקום השלישי יזכה בפרס בסכום 15,000 ₪, המקום הרביעי 10,000 ₪, המקום החמישי ב-5,000 ₪ ולצידם עוד שבעה זוכים בזכות לקניית ספרי קודש בסך של 1,000 ₪.

הרב ברוך דב פוברסקי פנה ליו"ר הפיס עוזי דיין "בתרומת המשכן כל אחד רצה שעם הכסף שלו יבנו את ארון הקודש, אבל משמיים סידרו שמי שתרם בלב שלם זכה שהכסף שלו הלך למטרות הכי קדושות" אל תדאג פנה הרב פוברסקי לעוזי דיין "אם אתה נותן את זה בלב שלם הכסף הולך לדברים טובים. מפעל הפיס עושה דברים גדולים וזה זכות גדולה למפעל הפיס שהכסף הולך ללומדי התורה".

הרבנים חברי ועדת השיפוט הודו לעוזי דיין על המיזם שתפס מקום של כבוד בעולם הישיבות, ואמרו לדיין זה לא שלומדים בשביל הפרס של התחרות אבל הפרסים הם ממריצים את הלומדים לכתוב את החידושים ולהשתתף בתחרות.

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, הודה ליו"ר מפעל הפיס עוזי דיין על התרומה לעיר בני ברק ובעיקר על הסיוע בבניית מקוואות, ראש העיר הוסיף "החידוש הכי גדול של עוזי דיין במפעל הפיס, היום כל המקוואות בבני ברק בונים מכספי הפיס, במקום לבנות אולמות פיס בבני ברק בונים מקוואות".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר