האח השכול נעצר

הסרטון הצית את הזעם: ערביי יפו יוצאים שוב לרחובות

בשעה זו חוסמים שוב מאות מערביי יפו את הכביש הראשי, מציתים רכוש ומתעמתים עם השוטרים, בעקבות פרסום סרטון בו נראה מעצר אחיו של הצעיר שנהרג בידי השוטרים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המהומות, הערב (צילומים: דוברות המשטרה)

מאות מערביי יפו יצאו הערב (חמישי) שוב לרחובות, בעקבות פרסום סרטון בו נצפים שוטרים כשהם עוצרים את אחיו של מהדי סעדי, שנורה למוות בסוף השבוע שעבר.

האח ניסה להתנגד למעצרו, והתפתחה תגרה בינו לבין השוטרים שמנעו ממנו לחמוק מידיהם.

כזכור, בשבת שעברה וכן במהלך הלווייתו של סעדי שהתקיימה במוצאי השבת, פרצו מהומות אלימות ברחבי יפו, בהן הוכו בין השאר עיתונאי חדשות 2 גלעד שלמור והצלם שהיה איתו, והושחת רכוש ציבורי ופרטי.

סרטון מעצר האח שהוציא שוב את ערביי יפו למהומות אלימות (צילום: מתוך ynet)

מי שמיהר לשלהב את המחאה, הוא כמובן השייח ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שהגיע השבוע לסוכת האבלים ביפו ואמר: "איך הרשו לעצמם להוציאו להורג בפומבי? התנהגות כזו לא מקובלת. זכותנו לא לקבל אותה ולא לקבל את העוול. בימים אלו רוצים שנהיה כל הזמן מואשמים. אם נדרוש זכויות ואם ניאבק נגד העוול, יתחילו להאשים אותנו. במקרים כאלו צריכים להיות חזקים ולא לפחד משום האשמות. לא צריכים לפחד מהדבר הזה".

מדוברות המשטרה נמסר: "בשעה זו מתקיימת הפגנה של תושבי יפו מדובר בהפגנה לא חוקית, שלא הוגשה בקשה לקיימה. המפגינים שהחלו להתפרע, השליכו אבנים לעבר השוטרים וכן ניפצו חלונות ראווה, הציתו פחים וחסמו את הכביש. המשטרה פיזרה את המפגינים, עצרה שני חשודים בגין השתתפות בהפרות הסדר והושגה שליטה מלאה במקום. כעת נעשים ניסיונות להרגיע את השטח. פיקוד המשטרה מקיים הידברות עם נכבדי הקהילה על מנת שיפעלו לשמור ולקיים את השקט והסדר הציבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר