חשיפת "כיכר השבת"

"כת חוטפי הילדים": האברכים התכנסו לאסיפת הרגעה

מאות אברכים התאספו הערב בבית הכנסת המרכזי בשכונת "משכנות יעקב" בבני ברק, ושמעו את הדרכות הגר"י סילמן ויו"ר עזר מציון באשר לשמועות המלחיצות על כת חוטפי ילדים • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בעקבות גל השמועות על כת מסתורית הפועלת בשכונת משכנות יעקב בבני ברק, שנחשפו ב"כיכר השבת", התכנסו הערב (מוצ"ש) מאות אברכים לאסיפת הסברה בנושא, בהיכל בית המדרש המרכזי בשכונה.

מעיקר דבריהם של הנואמים עלה, כי במקרים של פגיעה בילדים יש להגיש תלונות במשטרת ישראל, אולם מנגד אין להיכנס להיסטריה בדבר קיומה של כת. את הכינוס הנחה הרב שלמה לוינשטיין שכיבד את הנואמים לדבר.

הרב חנניה צולק יו''ר ארגון עזר מציון דיבר על כך שההיסטריה בשכונת משכנות יעקב הינה מוגזמת, וגם אם אירעו מקרים בודדים כאלו ואחרים - מה שעדיין לא הוכח בוודאות - הרי שיש להגיש תלונות פרטניות במשטרה ולפעול יחד עם העסקנים ואישי החינוך.

הדיין הגאון רבי יהודה סילמן הרחיב אף יותר וגולל את השמועות על כתות שעוברות משכונה לשכונה ומאזור לאזור בירושלים ובני ברק, ואמר כי בחלק מהמקרים הוכח כי אכן אנשים עשו מעשים חמורים ופגעו בילדים ובמרבית המקרים אף הוגשו תלונות ונתפסו הפוגעים - המרצים את עונשם בכלא.

דבריו של הגר"י סילמן, לנוכח שאלות מהקהל

"לא התכוננו לציבור כזה אבל זה מלמד על הבהלה שיש", פתח ואמר הגר"י סילמן. "הסיפור הזה לא נולד בשכונת משכנות יעקב. זה כבר גלגול חמישי. הסיפור התחיל בשכונת נחלאות בירושלים, שם היו מנוולים שעשו דברים רעים והם יושבים בבית סוהר. ההגדרה שלהם 'אנשים רעים שעשו דברים רעים'".

"אבל התפתח שם שיש איזו זקנה שיש לה בלטה באמבטיה שאם מרימים אותה יש שם מנהרה שמובילה עד המנזרים ודרך זה לוקחים את הילדים. היה חסר רק לומר שאת המנהרה הזאת חפרו החמאס", העיר הגר"י בציניות, "אחד הניסים, זה שהרכבת הקלה לא נפלה...".

"זאת דוגמה. ועכשיו הסיפור עבר לפה. חלק מהעדויות הם מקרים הגיוניים אבל חלק מדובר בדמיונות והגזמות. אין ספק שבמקרים של בעיות צריך לפנות לרשויות ולמשטרה, אבל במקרה של סיפור הכת, ברור שהסיפור כמות שהוא אינו מתקבל על הדעת".

"יש להפריד בין מקרים חמורים אלו שבהם יש לטפל במלוא הרצינות, לשמועות על פגיעות טקסיות שעדיין לא הוכח במקרים אלו דבר קיומם", אמר.

הוא הוסיף: "אני לא בא להזים או לאושש את השמועות, אלא לומר שההיסטריה והדמיון עובדים במקרים אלו שעות נוספות וגורמים לנזק חמור עוד יותר. שוב: אם אירעו מקרים מסויימים של פגיעה בילדים הרי שיש להגיש תלונה במשטרה תוך תיאום עם הרבנים והעסקנים על מנת לוודא שאכן הפוגעים יבואו על עונשם, תוך פיקוח שהתלונות ייבדקו באופן המתאים למגזר החרדי, אולם אין להיכנס לפאניקה מוגזמת. אין שום סיבה שילדים לא יילכו לחיידר או שלא יירדו לשחק בגינה, אך כן יש להזהיר את הילדים שלא להתקרב לאנשים שאינם מכירים ולא להיגרר לשיחות מיותרות".

לסיום דיבר הרב שלמה לבין, ממייסדי ארגון 'השומרים', על חשיבות העיקרון שיש להתלונן בזמן ובפני החוקרים המקצועיים, על מנת להביא את הדברים לחקירה מעמיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר