"דרך ישרה"

סנהדרין כ' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי - מסכת סנהדרין דף כ', שבת יג' אב תשע"ז, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף כ

א. הפסוקים לגבי מות אבנר 1. דוד המלך הלך אחר מטת אבנר, ונחלקו אם יש מכאן ראיה שהמלך יוצא ללוות, או שהיה כדי לפייס את העם ונתפייסו. 2. בתחילה רצו להכרות את דוד ולבסוף באו להברותו. 3. פליגי אם אבנר נענש על כך שלא מיחה בשאול על עוון נוב, או על ששיהה מלכות בית דוד אבל מיחה בשאול. 4. בקרא הכמות נבל ימות אבנר, פליגי האם הצדיק עליו את הדין, או תמה מדוע נהרג אבנר הצדיק.

ב. מהו דרגש 1. ערסא דגדא למזל, ומקשינן שאין לו קרביטין. 2. ערסא דצלא, מטת עור עם רצועות. 3. ההבדל בין מטה לדרגש: שסירוגה של מטה על גבה, וקשיא אמאי צריכה שיפה. 4. בשניהם הסירוג מתוכו, אלא שהנקבים בדרגש בלולאות ובמטה בארוכותיה.

ג. אילו מצוות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ, ובאיזה סדר 1. להעמיד להם מלך, שנאמר כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק. 2. להכרית זרעו של עמלק. 3. לבנות את ביהמ"ק, שנאמר והניח לכם מכל אויבכם והיה המקום.

ד. שלבי מלכות שלמה 1. בתחילה מלך אף על העליונים, שנאמר שישב על כסא ה'. 2. רק על הארץ, שנאמר תפסח ועזה. 3. על ישראל. 4. ירושלים. 5. מטתו. 6. מקלו, וי"א גונדו, טליתו. 7. פליגי אם לאחר מכן חזר למלכותו או לא.

שאלות לחזרה ושינון

א. הפסוקים לגבי מות אבנר, והמחלוקת (4)

ב. מהו דרגש, ומה ההבדל בין דרגש למיטה (4)

ג. אילו מצוות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ, ולפי איזה סדר ומנין (3)

ד. שלבי ירידת מלכות שלמה (7)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר