עורך דינו של אלאור אזריה: מבקש לדחות כניסתו לכלא

עורך הדין יורם שפטל פנה בבקשה לבית הדין הצבאי לדחות את תחילת מאסרו של אלאור אזריה עד שהרמטכ"ל איזנקוט יחליט באופן סופי האם לקבל את בקשתו להקלה בעונש (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אזריה עם שפטל (צילום: פלאש 90)

עורך דינו של אלאור אזריה, יורם שפטל, פנה היום (ראשון) לבית הדין הצבאי לערעורים בבקשה לדחות את כניסתו לכלא של אזריה שהורשע בירי מחבל מנוטרל ונידון לשנה וחצי מאסר.

שפטל ביקש להמתין עם הכניסה לכלא עד לקבלת החלטה של הרמטכ"ל גדי איזנקוט בנוגע לפנייתו להמתיק את עונשו. אזריה אמור להתייצב ביום רביעי בכלא 4 בצריפין לתחילת ריצוי 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו.

בבקשה נכתב כי אזריה מבקש מבית הדין לקיים דיון עוד לפני יום רביעי, אלא אם התביעה הצבאית תסכים לבקשה. "לפיכך", נכתב בבקשה, "מתבקש בית הדין לקיים דיון בנוכחות הצדדים ולהיעתר לה ולדחות את מועד תחילת ריצוי המאסר שנגזר על אזריה עד שהרמטכ"ל יקבל את החלטתו". עורך דינו של אזריה הדגיש בבקשה כי לא תוגש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון למרות האיומים הראשוניים.

בפרקליטות הצבאית צפויים לדון היום בבקשה של אזריה, אך לאור התנהלות התביעה הצבאית עד כה אל מול בקשות אזריה לדחות את מועד כניסתו לכלא, גם הפעם צפויה הפרקליטות להתנגד לדחות את עיכוב הביצוע. הדיון בבקשת ההמתקה צפוי להיערך לכל המוקדם בעוד כחודש רק לאחר שפסק הדין של בית הדין לערעורים יהפוך לחלוט.

הפרקליט הצבאי הראשי תת אלוף שרון אפק יכין את חוות דעתו לרמטכ"ל שבה הוא יתייחס לחובה לעובדה שאזריה טרם הביע חרטה על מעשיו ולא נטל עליהם אחריות – גם לא בבקשת ההמתקה שהגיש.

בימים האחרונים אמרו גורמים בפרקליטות הצבאית כי לא ייתכן מצב שבו אזריה לא ירצה עונש מאסר ממשי בגין הרשעה בעבירה כה חמורה ובנסיבות חמורות הקרובות יותר במהותן לרצח, כפי שנקבע בשתי ערכאות משפטיות.

ביום חמישי ביקש אזריה מאיזנקוט להקל בעונש וצירף מכתב עם רמז ראשוני של חרטה על מעשהו. "לו ידעתי שעל גופו של המחבל לא היה מטען לא הייתי יורה בו", כתב אזריה - וביקש להמיר את עונש המאסר לעונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות. מלשכת הרמטכ"ל נמסר כי המכתב התקבל וייענה במישרין לפונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר