החשש מ"כת חוטפי ילדים" בבני ברק

הרב לוינשטיין והרב צ'ולק להורים: כך תמנעו פגיעה בילדים

לראשונה בציבור החרדי, החשש מ"כת חוטפי ילדים", הביא את העסקנים והרבנים המטפלים בנושאי תקיפות ילדים, להדריך את ההורים כיצד להגן על ילדיהם ומהם דרכי הטיפול • האזינו (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הנאומים באסיפה בבני ברק (צילום: באדיבות המצלם)

גל השמועות בקרב תושבי בני ברק, עיר התורה והחסידות, על מעשים חמורים של תקיפת ילדים קטנים תוך דיווחים על כת מסתורית ופוגענית העומדת מאחורי המקרים הללו - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - גרמה לתופעות של חרדה ובהלה בקרב תושבי שכונת משכנות יעקב שמאות מהם הגיעו אמש (מוצאי שבת) לשמוע דברי הרגעה מפיהם של בכירי הרבנים והעסקנים החרדים העוסקים בתחום הרגיש.

"כת חוטפי ילדים" • כל הדיווחים:

בין היתר נאמו האב"ד הגר"י סילמן, הרב שלמה לוינשטיין ממשמרת הקודש והחינוך, הרב חנניה צ'ולק יו"ר ארגון עזר מציון והרב שלמה לבין מ"השומרים".

לצד דברי ההרגעה ושלילת פעילותה של כת אימתנית וזדונית חשפו בנאומיהם הרבנים והעסקנים לראשונה צוהר פומבי למלאכת הקודש בה הם עוסקים מאחורי הקלעים במשך עשרות שנים, כאשר הם עודדו הגשת תלונות במשטרה, אשר קשובה לצרכי הציבור החרדי ואורך חייו ומתנהלת בהתאם בעת חקירת מקרים של תקיפת ילדים חרדים.

הרבנים נחשבים לברי סמכא בטיפול בנושאי תקיפת ילדים וכדומה אולם בשל הבהלה שנוצרה בשכונה לראשונה הביאו אותם גורמים את נקודת מבטם באותם נושאים שעד היום התבטאו בהם אך ורק בחדרי חדרים.

"כיכר השבת" מגיש את תמלול הנאומים של הרב שלמה לוינשטיין והרב חנניה צ'ולק הנחשבים למבינים הנחשבים ביותר במגזר החרדי בנושאים הללו.

הרב לוינשטיין: "כשקורה דבר כזה ואנחנו יודעים מי הפוגע, יש אפשרות לפעמים לטפל בתוך המגזר, בתוך הקהילה זה או משמרת הקודש והחינוך או הרב חנניה צ'ולק, יש לנו אפשרות לשלוח לטיפול ואנחנו עושים זאת כל הזמן, עם הדבר עצמו של ויתור על סודיות כדי לדעת שהוא מקבל את הטיפול".

"כשאנחנו לא יודעים מי עשה את מה שעשה, יש את משטרת ישראל. צריכים לפנות למשטרת ישראל שהם יחפשו אותו. אין סיבה להימנע", הבהיר הרב לוינשטיין.

הכינוס ב'משכנות יעקב' '• צפו

הרב לוינשטיין הוסיף ואמר כי "אנחנו יש לנו כל מיני רגישויות בציבור שלנו שלא נמצאים מחוץ לציבור שלנו. מילים לא יפות. כשיש פנייה למשטרה החוקרים לא יודעים את השפה שלנו ויכולים לשאול לפעמים דברים שילד שלנו בכלל לא יודע מה רוצים מהחיים שלו וכן הרב חנניה צ'ולק הוא אמון על הדברים האלו. חקירות ילדים אנחנו עושים רק בחדר שלו בנוכחותו וזה מקובל על המשטרה".

"החלק השני, וזה מה שנוגע לאסיפה", המשיך הרב לוינשטיין, "כשקורה דברים והלחץ גורם לשמועות שהם לא נכונות וממילא לבהלה מיותרת. בהלה מיותרת זה כשמתחילים לדבר דברים שלא היו ולא נבראו וגורמים לאנשים לחשוב שיש אולי כתות שעושים ונצרות ואני לא יודע מה.

"זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להיות ערים כל הזמן. אם יש משהו חריג צריך לטפל ולבדוק מה קרה והדבר הראשון שצריכים לעשות זה לשמור על הילדים שזה אומר להזהיר אותם שלא מדברים עם מי שהם לא מכירים ושאתה בעל הבית היחיד על הגוף שלך. אדם שואל איפה זה המקלט - אתה לא יודע, לא עונה לו בכלל. אסור לדבר עם אדם שלא מכירים".

לאחר מכן נשא דברים הרב חנניה צ'ולק יו"ר 'עזר מציון' שאמר כי "ישנם סיפורים. מה נכון ומה לא נכון אני גם לא יודע. יש דברים שוודאי נכונים ויש דברים שהם הגזמות שמכניסים את האנשים לפחדים נוראים ביותר. אנשים נכנסים לחרדות, זה עזב את העבודה וזאת לא יוצאת מהבית.

"הבעייה של האנשים שתוקפים ילדים לצערי זה לא דבר חדש. שנים שאנחנו מכירים כמעט כל שבוע מקרה, לצערינו הרב זה גם בציבור שלנו. אנחנו אומרים שאנשים יילכו להתלונן".

הרב צ'ולק הוסיף וסיפר: "היה סיפור בבני ברק לפני תקופה שעשרים ושמונה ילדים הותקפו בתוך עשרה ימים. 3 מהן ילדות, אושפזו. אני לא הייתי מסוגל לשבת במשרד ויצאתי עם המשטרה למארבים. ביום שישי אחרי הצהריים תפסנו מישהו".

בשלב זה התייחס הרב צ'ולק לשמועות ואמר כי "דיברתי עם אנשי המשטרה ועם ארגון השומרים, קשה להגיד שיש פה איזו כת. אני מסתכל על זה מוזר, אבל חייבים להפסיק להבהיל את הציבור. כל אחד מוסיף משלו לטשולנט הבני-ברקי ומוסיף עוד.

"יש דברים מסויימים שהמשטרה עובדת ותפסה לא מעט אנשים עד היום. הנזק פה שאנשים נכנסים לחרדות ולכן קראו לי להרגיע את הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר