יצרני הנשקים מבקשים את עזרת ההאקרים

בניסיון לייצר נשק חכם, יעיל ושמור יותר פונים כמה יצרני נשקים חכמים בארה"ב להאקרים ומבקשים מהם לנסות לפרוץ את האקדחים כדי לשפר את רמת האבטחה שלהם (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יצרני הנשקים החכמים פנו באופן חריג להאקרים וביקשו מהם לנסות לפרוץ את הנשקים שאמורים לפעול רק באמצעות זיהוי הבעלים.

כלי נשק הולכים והופכים "חכמים" בעזרת אמצעים טכנולוגיים שונים, שאמורים לנעול ולפתוח אקדחים וליצור שימוש מינימלי ורציונלי בהם, למשל על ידי כוחות משטרה או למנוע מקרים בהם גנב יכול להשתמש בנשק שלקח. אולם בכנס ההאקרים Defcon, שנערך בסוף השבוע שעבר בלאס וגאס, הדגים ההאקר המכנה עצמו "פלור" כיצד ניתן לפרוץ לאקדח כזה, לנטרל ולאפשר ירי בלי אמצעים מתוחכמים במיוחד ובאמצעות ציוד השווה כמה דולרים בלבד.

למרות ההדגמה המטרידה הזו, לפיה אקדחים חכמים הם (עדיין) לא כל כך חכמים אחרי הכל, פאנל של מומחים-תומכים ממשיך לטעון כי יש ליישם את הטכנולוגיה החכמה בכלי נשק מכורח המציאות והצורך לשנות את כמות מעשי הרצח בארה"ב באמצעות נשק.

הפאנל שהתארח בכנס בנושא כלי נשק חכמים בוושינגטון ביום חמישי האחרון, מורכב מיצרנים ומומחים שזלזלו ביכולת הפריצה לאקדחים חכמים וטענו כי מדובר באמצעי בטיחות הכרחיים שעשויים למנוע תקריות ירי ולהגן על כוחות הביטחון.

ריבוי מקרים של פיגועי ירי בארצות הברית בעשור האחרון הוליד את הצורך בכלי נשק מאובטחים יותר, וחברות שונות בעמק הסיליקון מנסות לקחת על עצמן את עול הפיתוח - על מנת לייצר נשק שלא יירה בידיים הלא נכונות. יחד עם זאת, כמו כל המכשירים המחוברים, גם אקדחים חכמים אינם חסינים מפני פריצה. את הנקודה הזו בדיוק ביקש להעביר ההאקר "פלור", שהצליח לפרוץ לאקדח חכם ולעקוף את טכנולוגיית הנעילה שלו - באמצעות שימוש במגנטים בשווי 15 דולר בלבד.

יצרני נשק חכם הגיבו להדגמה ואמרו כי לא מדובר במכשול אמיתי, ואחד מהם אף הצהיר כי המניפולציות שנעשו על האקדח הן בלתי סבירות, שכן אנשים לא נוהגים לשאת איתם מגנטים בכיסים. יצרן אחר אמר כי הוא מחכה לראות עוד האקרים שיגיעו וינסו לבחון את עמידות הטכנולוגיה בפני פריצה - בייחוד בדגמים הבאים שהוא מתכנן, וקרא ליצרנים אחרים לא להיות שאננים בנוגע לאיומי פריצה מהסוג הזה אלא דווקא ללמוד מהם כדי לשפר את הדגמים הקיימים.

כיום, אקדחים חכמים עושים שימוש בטכנולוגיות כמו סורק טביעת אצבע וטכנולוגיית RFID - שמסייעת בהפעלת האקדח, למשל, רק כשהוא נמצא בקרבת שעון מסוים. הרעיון הוא לאבטח את האקדח כך שרק הבעלים החוקיים שלו יוכלו לבצע באמצעותו ירי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר