נדל"ן: "בני ברק צמאה לבניה ופיתוח"

פרוייקטים נרחבים בבני ברק של משרד תיווך ישוב הארץ: "המגמה כיום היא רכישה של דירות חדשות, גם בגלל עליית ערך מהירה יותר. בני ברק צמאה לבניה ונראה עוד ועוד עסקאות פינוי-בינוי", אומרת לאה פליגמן בעלת משרד תיווך יישוב הארץ, בראיון מיוחד (נדל"ן, שיווקי)

רבי עקיבא בבני ברק. אילוסטרציה (צילום: פלאש90)

קבוצת הנדל"ן ישוב הארץ, בבעלות אשת השיווק לאה פליגמן, היתה מעורבת בשנה האחרונה בעסקאות תיווך ושיווק בהיקף שיא של כ-600 יח"ד. ללא תקדים בענף המקומי.

במשרדה, שברחוב הרב קוק 4 במרכז בני ברק – מתנהלת פעילות נדל"נית עניפה באמצעות צוות דינאמי, מיומן וממוקד מטרה.

לאחרונה קיבלה ישוב הארץ לשיווק בלעדי את פרויקט "שחר העיר"- קרוב למאה יח"ד, ברחוב אברבנאל פינת המכבים- בשכונת הצעירים החדשה סמוך לקריית הרצוג. המדובר במתחם וותיק שהיה בבעלות העירייה, באחד האזורים המבוקשים בשכונה החרדית החדשה. המגרש האטרקטיבי נמכר לקבוצת משקיעים בראשות עו"ד בנימין קמפנר.

הדירות במקום תהיינה "מרווחות במיוחד, הרבה מעבר לסטנדרט", לפי פליגמן. תמהיל הדירות בפרויקט מגוון וכולל דירות שלושה חדרים, שלושה וחצי, ארבעה ופנטהאוזי יוקרה, ומחיר המכירה נע בין 1,350,000-1,650,000 שקל לדירה בממוצע. על פי הצפי, מחירי הדירות בפרויקט יטפסו בשנים הקרובות וישתוו בסופו של דבר למחירי הדירות בתוך בני ברק.

במתחם מתוכננת הקמת גינת משחקים, והמפרט הטכני צפוי להיות עשיר ויוקרתי, עם דגש על רמת גימור גבוהה. יתרון נוסף היא הקהילה האיכותית והצעירה שעתידה לאכלס את הפרויקט.

שיווק נדל"ן ישוב הארץ. רח' הרב קוק 4 בני ברק. צילום: יחצ

"הופתעתי לגלות שאזור פרדס כץ-קריית הרצוג הפך ליעד מבוקש ומועדף על משפחות רבות, בתוכן כאלה שמתגוררות כיום בתוך בני ברק, ומעוניינות לשדרג את איכות חייהן ואת סביבת המגורים במחיר בר-השגה", אומרת פליגמן.

בשלב זה נמכר מספר גבוה של דירות במה שאפשר לכנות 'שיווק מפה לאוזן', אף שרשמית עדיין לא החלה המכירה.

קודם עסקת אברבנאל-המכבים, תיווכה ישוב הארץ בעסקה לרכישת מגרש יוקרתי במיוחד, ברחוב הגלגל 54 ר"ג, בלב שכונת הוילות הסמוכה לב"ב. קהל היעד אליו מכוון פרויקט הגלגל הינו כזה שמעוניין להתגורר בסמיכות לבני ברק, אבל לא בתוכה ממש, וליהנות מחוויית מגורים מושלמת באזור המתאים לו.

המגרש נרכש על ידי היזם החרדי אלעזר אופק מב"ב וגם הדירות בפרויקט זה, ישווקו בלעדית על ידי קבוצת ישוב הארץ. "הפרויקט יכיל 5 קומות של יוקרה חד פעמית, ונשווק אותו בבלעדיות".

"עם חברת אבן בדולח בבעלות אופק, יש לנו רקורד עבודה משותף של 10 שנים, מאז שהתחלתי לעבוד בענף. אופק הינו יזם שהקים לבדו את החברה, בתור בחור חרדי צעיר, והיום הוא אחד מארבעת היזמים המובילים בבני ברק", מספרת פליגמן.

פרוייקט גולומב 13. ישיוב הארץ. צילום: יחצ

רכישות ועסקאות במערב ב"ב

במקביל, משווקת ישוב הארץ בימים אלה מספר פרויקטים חדשים במערב ב"ב, ביניהם 2 פרויקטים בשיכון ג'.

המדובר בפרויקט בשלבי גמר, ברחוב מרים הנביאה 15 ("נותר פנטהאוז אחד למכירה"), ופרויקט בבניה ברחוב גולומב 13 ("הרחוב האחרון בב"ב, 4.5 חדרים ב-2.2 מיליון שקל").

"הפרויקט בגולומב 13 עומד בשלב יסודות", אומרת פליגמן, "המגרש נרכש על ידי בעלי, הקבלן אשר פליגמן, לאחר שסיים לבנות כיזם את הבניין ברחוב רמב"ם 37 ולקראת סיום הבניין ברחוב מהרש"ל 3.

"אגב, פליגמן נכסים בע"מ, החלה לבנות את המגרש ברחוב שח"ל 12 בשיכון ה', וגם שם מתוכננת בניה יזמית יוקרתית".

כאשר מדובר בבעלה, לאה פליגמן לא חוסכת במחמאות. "אשר הוא קבלן בניין וותיק ובעל מוניטין בבני ברק, הבנייה שלו מוקפדת ואיכותית במיוחד ואנשים סומכים עליו בעיניים עצומות. בכלל, חשוב לומר שבלעדיו לא הייתי מגיעה לשום מקום. הכול בתמיכתו ובעידודו".

"... הוא זה שעודד אותי לפתוח את המשרד ולעסוק בתחום הלא פשוט של שיווק נדל"ן. זה לא ענף אופייני לנשים חרדיות בכלל ואני בוגרת סמינר וולף. באופן טבעי לא הייתי מתגלגלת לכסא הזה, אבל הכול יד ההשגחה", היא מוסיפה.

"אני מאמינה שתפקידנו להפיץ אור, להוסיף טוב, גם במקום רווי אינטרסים וכוחניות. לעולם לא אפעל באגרסיביות, או אחשוב שהכוח יקדם אותי. אני כן מצוידת באופטימיות, אולי גם בנחישות", היא מפטירה בחיוך ומציינת כי ישוב הארץ החלה את דרכה במכירת מאגרי מידע. "תמורת 90 שקל סיפקנו מאגרי מידע על דירות, עסקנו בכך במשך שנים ועד לאחרונה. מאבי שהינו סוחר בטקסטיל תלמיד חכם, קיבלתי מושגים של מוסר עבודה. מידי בוקר, הייתי יוצאת בשעה מוקדמת מב"ב לבית העסק שלו בדרום ת"א ובמשך עשר שנים עבדתי לצידו וספגתי המון. בשלב מסוים, הוא רכש מאחד מבעלי אוסם את המגרש במעלה רחוב מימון והקים שם בניין מגורים. הבניין התברר כעסקה מוצלחת והוא אמר לי אז: תעברי לנדל"ן, זה משתלם יותר מהטקסטיל שלי.

פרוייקט שחל 18-20-22-24. יישוב הארץ. צילום: יחצ

עסקת תיווך ב-196 מיליון שקל

את עסקת 'ישרס' בקרן הרחובות השלושה-אהרונוביץ', בהיקף של 196 מיליון שקל בתוספת מע"מ, לאה פליגמן תיווכה והוציאה לפועל.

"נחישות ואופטימיות בלתי נדלים, עין טובה וחסד, לצד ידע רב ומקצועיות", אומר על פליגמן היזם החרדי אלעזר אופק מר"ג, מוביל עסקת ישרס ומי שגייס לטובת העסקה כ-200 מיליון שקל במזומן - עסקת הנדל"ן הגדולה שבוצעה אי פעם בעיר החרדית.

המו"מ שיזמה פליגמן, התנהל באמצעות עו"ד גידי סגל מבעלי משרד סגל-כהן, מול בעלי קבוצת ישרס-אוסיף-רסקו- איש הנדל"ן הדתי שלמה איזנברג.

"ראש העיר הרב חנוך זייברט, סגן ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין ומהנדס העיר ישראל קשטן, סייעו בנושאים התכנוניים שקשורים אליהם כדי שהעסקה תצא לדרך. היה ברור להם שהמתחם הענק יכול להמשיך ולעמוד תקוע במרכז העיר, עוד שנים רבות. הם עשו כמיטב יכולתם כדי שהמגרש החשוב הזה יפונה לטובת בנייה חדשה ומודרנית, בעיר שמשוועת לבניה", אומרת פליגמן.

פרוייקט שחר העיר. יישוב הארץ. צילום: יחצ

390 דירות ו-7,000 מ"ר מסחר

מתחם 'ישרס' משתרע על פני 17.5 דונם - המגרש הגדול ביותר שנותר לבניה במרכז בני ברק.

לפי התוכנית יוקמו במתחם 12 מבני מגורים בהיקף כולל של 390 יח"ד, לא כולל דירות נכה, דירות שיפוע והקלות שבס. בנוסף, יוקמו 7,000 מ"ר של שטחי מסחר איכותיים בחזית הארוכה במיוחד של השלושה-אהרונוביץ'-נפחא.

פרט מעניין: כל אחד ואחד מ-12 בנייני המגורים – ייהנה משטח מגרש של 1 דונם נטו, ללא מקבילה בב"ב.

השטח הירוק המצוי בבעלות משותפת של דיירי הפרויקט - יגיע לכ-3,000 מ"ר נטו והוא נמתח לכל אורך המתחם הגדול: החל מרחוב השלושה בדרום ועד לרחוב נפחא בצפון.

גבול המגרש הנוסף ברחוב יואל (המשך קונדיטוריית עיני) - אפשר הקצאה של 3.7 דונם למבנה ציבורי גדול ומרשים, בלא לפגוע בליבת המגורים השקטה והירוקה, המצויה במיקום אטרקטיבי ומבוקש בעיר.

פליגמן מציינת כי בעוד מספר חודשים תתחיל ישוב הארץ בשיווק הפרויקט בבלעדיות, ומציינת כי הביקוש לדירות חדשות בבני ברק, הולך וגובר.

"בעבר הלא רחוק, צעירים ומשפרי דיור חיפשו את הדירות הישנות, בגלל הגודל של פעם והאפשרות לסגור מרפסות לחדרים. הקבלנים היו מוכרים לאט, דירה בחודש בממוצע. כיום, המגמה השתנתה והביקוש הגדול הוא דווקא לדירות החדשות, בעיקר בגלל עליית ערך מהירה יותר בתקופת הבנייה. הצעירים מחפשים גם אסטטיקה, איכות, סוכות צמודות ושכנים צעירים עם ילדים.

"עם זה הלכתי לעסקת ישרס, עם הצורך הזה של הציבור בדירות חדשות. ברחוב מרים הנביאה סיימנו למכור את מרבית הדירות כבר בשלב היסודות. בגולומב 13 עלינו לקרקע בחודשים האחרונים, ורוב הבניין כבר מכור. גם באנילביץ' 34, חצי בנין מכור, בשלב הרישוי.

"ברחוב שח"ל 18-20 וברחוב שח"ל 22-24 בשיכון ה', המחירים היו די נמוכים לפני 4 שנים בגלל בנינים ישנים והזנחה. הכנסתי אוכלוסייה חדשה וצעירה לרחוב והכול שם קפץ. לפני כמה חודשים אוכלסו 2 המבנים המפוארים החדשים ששינו את כל השכונה. ומבנה אחד מיוחד בלוין 17-19 אוכלס לפני שנתיים. יש שם כל הזמן עסקאות, סוג של פינוי-בינוי.

"אנחנו אחראים למרבית העסקאות הללו, הן, שיווק הדירות והן, רכישת המגרשים ואפשר בהחלט לזקוף לזכות עובדי ישוב הארץ, את תנופת הפיתוח באזור הזה. אזור שהיה מוזנח לחלוטין. העסקאות האחרונות אגב, היו בשח"ל 21, בבית יוסף 4, ובצירלסון 29 ששם נבנה בקרוב בנינים ברמה מאד גבוהה!

"בקיצור, העיר הזו צמאה לבניה ופיתוח ואני מעריכה שנראה עוד ועוד עסקאות פינוי-בינוי, בשלל גוונים וצורות.

מלבד שיווק הפרויקטים החדשים, בישוב הארץ ניתן למצוא מגוון רחב של דירות יד שניה בכל רמות המחירים, ללקוחות שמעוניינים דווקא ברכישה של דירות עם פינוי מיידי.

על מנת להתאים לצרכיו של כל לקוח את הדירה אותה הוא מחפש, מועסקים בישוב הארץ סוכנים נמרצים שמכירים היטב את שוק הנדל"ן בעיר ומעניקים שירות מסור ומקצועי סביב השעון, עד לסגירת החוזה.

לאה פליגמן בעלת משרד שיווק הנדל"ן יישוב הארץ. צילום: יחצ

הכתבה באדיבות קבוצת הנדל"ן שיווק הארץ | הרב קוק 4 בני ברק | 03-8007000

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר