כתב אישום

מחריד: המטפלת הכתה וסטרה לקשישה

כתב אישום הוגש היום נגד המטפלת הרומניה שהכתה והשפילה במשך שנים את הקשישה בה טיפלה. לאחר שהוצבו מצלמות נסתרות נאספו עדויות נגדה והיא נעצרה (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד ריקה קוזמה, תושבת רומניה בת 60, בגין התעללות בחסר ישע, לאחר שתועדה תוקפת בצורה מזעזעת קשישה בת 89 שבה טיפלה בביתה בתל אביב.

כתב האישום מתאר את השתלשלות האירועים, החל משנת 2008, אז החלה קוזמה לטפל בקשישה, שנזקקה להשגחה קבועה בשל מצבה הבריאותי. על פי האישומים, נהגה הנאשמת להכות את האישה, לקלל אותה ולהתייחס אליה בחוסר כבוד.

כתב האישום מתייחס לאחד המקרים שהתרחש ב-26 ביולי סמוך לשעה 07:00, בזמן שהאישה עמדה סמוך למיטתה, המטפלת דחפה אותה באגרסיביות, באופן שגרם לה לאבד את שיווי המשקל וליפול על מיטתה. לאחר מכן היא הלבישה אותה בחולצה בתוקפנות ובאופן נוקשה.

מקרה אחר שתואר בכתב האישום התרחש בבוקר שלמחרת, אז הנאשמת תקפה שוב את הקשישה, תוך שהיא גורמת לה לבכות. בין היתר, הנאשמת סטרה לקשישה פעמים רבות בחוזקה בפניה ובראשה, דחפה אותה ואחזה בחוזקה בשערות ראשה.

בתיעוד מצלמות האבטחה שהותקן בביתה של הקשישה, שהוביל למעצרה של המטפלת. נראית הנאשמת מכניסה את הקשישה לחדרה וזורקת אותה בכוח על המיטה. לאחר מכן, כשהקשישה מתיישבת, המטפלת מכה בה בראשה ואף נשמעת צועקת עליה. היא מלבישה אותה בכוח ובאלימות ומכה אותה שוב בחוזקה בראשה. בנוסף נראית המטפלת מושכת בשיערה של הקשישה כדי לסרק אותה תוך כדי צעקות לעברה. לאורך התיעוד הקשישה יושבת חסרת אונים ולא מגיבה למעשיה של המטפלת המתעללת.

בבקשת המעצר עד לתום ההליכים נגד קוזמה, כתבה עו"ד רינת חנוך מפרקליטות מחוז תל אביב כי "הנאשמת, שבידיה הופקדה האחריות לשלומה ולביטחונה של קשישה חסרת ישע, מעלה בתפקידה ובמקום לשמור ולהגן עליה, תקפה אותה והתעללה בה, מבלי שהייתה לה יכולת להתגונן מפני הנעשה. מעשיה מלמדים על היותה אלימה, אכזרית וחסרת גבולות, באופן המסכן את הציבור".

לאחרונה עלה לכותרות נושא ההתעללות בקשישים במיוחד בבתי האבות והמודעות הציבורית לכך גדלה כשרבים אמרו כי יירכשו מצלמות נסתרות כדי לדעת האם יקיריהם נמצאים תחת טיפול ראוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר