נמצאת בסכנת חיים

השר דרעי אישר כניסת עיתונאית איראנית לישראל

שר הפנים אישר באופן חריג את כניסתה של העיתונאית האיראנית נדא אמין שנמצאת בסכנת חיים ממשית בשל העובדה שכתבה כמה מאמרים עבור אתר ישראלי (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נדא אמין (צילום: אגודת העיתונאים )

יו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי, נענה היום (ראשון) באופן חריג לפניית אגודת העיתונאים ירושלים ואיגוד העיתונאים הארצי לאשר את כניסתה של עיתונאית איראנית שכותבת עבור אתר אקטואליה ישראלי בשפה האנגלית ובשפות נוספות.

העיתונאית נדא אמין שוהה בימים אלה בטורקיה, שאליה נמלטה לפני שלוש שנים מאיראן. טורקיה כבר הודיעה כי היא תגורש בימים הקרובים בחזרה לאיראן, שם היא צפויה לעונש מוות על "מעשיה".

נדה עובדת ב'טיימס אוף ישראל', הגרסה האיראנית. במהלך שהותה בטורקיה, קבלה איומים משירות המודיעין האיראני בשל עבודתה זאת, אנשים שטענו שעובדים במודיעין הטורקי הטרידו אותה מספר פעמים בטלפון, שאלו מדוע היא כותבת עבור עיתון ישראלי והאשימו אותה בריגול עבור ישראל.

אמין בת ה-32 עזבה את איראן בשנת 2014 לאחר שנאסרה מספר פעמים בשל מאמריה וספרים שפרסמה, אחד מהם ״השרשרת״, ספר פמיניסטי על דיכוי האשה באיראן, נאסר לפרסום שם. באותה השנה הגיעה לטורקיה ובמאי 2015 הוכרה כפליטה נרדפת על ידי ארכון האום למען פליטים (NNHCR).

במכתב ששלח אחיה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים לשר דרעי, הוא כתב בין השאר: "נדא אמין צפויה להיעצר מיד עם הגעתה לאיראן, ואף נשקפת לה סכנת חיים והוצאה להורג בשל עבודתה העיתונאית והעובדה שכתבה כמה טורי דעה בשפה הפרסית עבור האתר הישראלי".

במכתב מבקשים חברי אגודת העיתונאים לאפשר את כניסתה ושהייתה בישראל, בשל היותה פליטה בסכנת חיים הנרדפת בשל עבודתה העיתונאית.

השר דרעי נענה, כאמור, לקריאת האגודה ואישר את כניסתה של העיתונאית לישראל באשרת תייר: "מדובר בעיתונאית שנשקפת סכנה אמיתית לחייה, רק בשל כתיבת טורים באתר החדשות הישראלי. בנסיבות הומניטאריות מובהקות אלה, אישרתי כניסתה ללא היסוס", כתב דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר