פילבר יורחק ממשרדו למשך 30 יום נוספים

בית המשפט קבע כי מנכ"ל משר התקשורת שלמה פילבר יורחק ממשרדו ב-30 יום נוספים בלבד למרות הדרישה של הרשות לניירות ערך להרחיקו ל-90 יום בשל החקירה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, החשוד בפרשת בזק לא יוכל לשוב למשרדו בחודש הקרוב. כך החליט אחר הצהריים (יום א') בית משפט השלום בתל אביב. הרשות לניירות ערך ביקשה להרחיקו למשך 90 יום, אך השופטת רונית פוזננסקי כץ קבעה כי יורחק ל-30 יום בלבד: "במהלך הדיון למדתי על החשד הסביר מחומרים שהונחו בפניי בעניינו של החשוד. הוא איננו מבוטל כלל וכלל".

כזכור, את מקומו של פילבר ממלא סגנו מוני שמילה שמונה מיד לאחר היוודע החשדות כנגד פילבר ועובדת הרחקתו מהמשרד.

פילבר הוא אחד משלושה שלושה חשודים בפרשת בזק, שבית המשפט קיים דיון בעניין התנאים המגבילים שהוטלו עליהם. "אין מחלוקת שראוי להרחיקו מהתייצבות ויצירת קשר", טען חוקר הרשות לניירות ערך בדיון. "אנחנו בתיק פלילי", אמר וטען כי ההרחקה ממשרד התקשורת "נועדה למנוע שיבוש חקירה והשפעה על עדים".

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר נחקר בחשד לביצוע בעבירת דיווח, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. הוא שוחרר לפני שבועיים ממעצר בית והורחק ממשרד התקשורת עד להכרעה סופית בעניין כהונתו של נציבות שירות המדינה.

בדיון בעניין פילבר טען חוקר הרשות לניירות ערך: "אנחנו חושבים שמר פילבר הסתיר עובדות מגורמים מקצועיים במשרדו וגם ממקומות נוספים. אנחנו סבורים שהוא גייס את העוזרת שלו, עובדת משרד התקשורת. קיים חשד שלא רק חטא בעצמו אלא החטיא אחרים. הוא קיבל תיקונים מאנשי בזק תיקונים באמצעות תקשורת סמויה איתם, שתואמים את צרכיהם האסטרטגיים שהתקבלו ושימשו בסיס לדיונים במשרד".

החשד הוא כי פילבר פעל במסגרת תפקידו בדרכי מרמה לקידום אינטרסים של בזק במשרד התקשורת. עוד נטען כי פעל בצורה שיטתית מכוונת ומתמשכת תוך שהוא מסתיר עובדות מגורמים משפטיים ומקצועיים של משרדו ופועל להעברת מסמכים מסווגים וניירות עמדה פנימיים תכתובות ועוד לחברת בזק שהעבירו לו חזרה את עמדתם עם תיקונים כאלו ואחרים, ואלו התקבלו כך ששירתו את טובת בזק והאינטרסים של החשודים.

כזכור, בחודש יוני האחרון פתחה הרשות לניירות ערך בחקירה גלויה שבמהלכה עוכבו לחקירה אלוביץ', בנו אור ובכירים בחברת yes, בהם המנכ"ל רון אילון. בבסיס החשדות עומדת עסקת בעלי העניין שבמסגרתה רכשה בזק את אחזקותיה של חברת יורוקום - בבעלות אלוביץ' - בחברת yes.

על פי החשדות של הרשות לניירות ערך, ב-yes ביצעו מניפולציות בדו"חות החברה כדי לעמוד ביעדי תזרים מזומנים בשנים 2016-2015. עמידה ביעדים אלו נדרשה לאלוביץ' כדי לקבל עשרות מיליוני שקלים נוספים מקופת בזק במסגרת העסקה לרכישת yes; וכן לנושאי משרה בחברת הלוויין כגון המנכ"ל רון אילון, שהיו זכאים לבונוסים אישיים על הגעה ליעדים אלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר