אל ג'זירה תוקפת את ההצהרה על סגירת הערוץ בישראל

בערוץ הקטארי תוקפים בחריפות את ההצהרה הישראלית כי יסגר ערוץ התקשורת הפועל בישראל: "כך לא מתנהגת מי שמתיימרת להיות הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" (בארץ)

רשת אל ג'זירה, אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל/flash90)

בערוץ התקשורת אל ג'זירה מגיבים הערב (ראשון) בחריפות לצעדים שמקדמת ישראל לסגירת שלוחת הערוץ הפועלת בישראל ובהודעה של הנהלת החברה מקטאר נאמר כי: "הרשת מגנה את המהלך שנעשה ע"י המדינה שטוענת כי היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

במסיבת עיתונאים שכינס היום שר התקשורת איוב קרא (הליכוד), התייחס השר להחלטה הישראלית לקדם את סגירת הערוץ ואמר: "חופש הביטוי הוא ערך עליון ואני אעשה הכל לשמור על עיתונות אובייקטיבית וחופש הביטוי שחשוב לי, אך עם זאת, המאורעות בהר הבית הביאו אותי למצב שבו אני צריך לחשוב איך אני מבטיח את ביטחון אזרחי ישראל וזה הכי חשוב. בתקופה הזאת זיהינו שיש כלים שלא משמשים את חופש הביטוי אלא את השיסוי באזרחי ישראל. אחד הכלים האלו, רשת אל ג'זירה, גרם לנו לאבדות של מיטב בנינו".

השר קרא המשיך לתקוף את הערוץ והתייחס לטענות כי ישראל פועלת נגד חופש הביטוי ואמר: "ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והחוק נשמר כאן, כולל חופש הביטוי, אבל המלחמה בטרור והמלחמה בקיצונים היא דבר שמחייב פעולה. שפת אימי ערבית ואני יודע ערבית. זיהיתי כמה מפריע הדיווח שהופך להסתה".

איוב קרא במסיבת העיתונאים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

עוד אמר קרא כי: "בתקופה האחרונה קבעו מספר מדינות שאל ג'זירה תומכת בטרור. אנחנו רואים שכל המדינות כמו סעודיה טוענות שאל ג'זירה הוא כלי של דעאש, חיזבאללה ואיראן. זה הזוי. אנחנו שותפים של איראן שהיא איום על ישראל. אז אנחנו קובעים כמה צעדים שיבטאו את המלחמה שלנו בטרור ובאיסלאם הקיצוני. אנחנו נהיה בצד השפוי".

השר פירט את הצעדים אותם מתכוון משרדו לפעול נגד הערוץ ועובדיו ואמר כי יבקש מלשכת העיתונות הממשלתית לשלול את תעודות העיתונאי של עובדי הערוץ, כמו כן נעשתה פנייה לחברת הלוויין להחשיך את הערוצי אל ג'זירה.

את מסיבת העיתונאים סיים השר קרא באמירה חד משמעית כי: "אנחנו מדינה דמוקרטית ומי שפוגע בביטחון ישראל אותו אנחנו מחפשים. כרגע מדובר רק על אל ג'זירה ופועלים רק בישראל. אם הייתה לי סמכות בעזה היינו פועלים גם שם".

גורמי ימין רבים ניסו לפעול בעבר נגד הערוץ. בחודש הקודם הגיעו כמה פעילי ימין בהם ברוך מרזל אל משרדי הערוץ ומחו על פעילותו ועל אופן סיקורו את הפיגועים בישראל.

מרזל ופעילי הימין בהפגנה באל ג'זירה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר