ביטול מס דירה שלישית

השר משה כחלון: מביע צער ואכזבה עמוקה

שר האוצר הביע את אכזבתו על ביטול החוק לצד תגובות רבות במערכת הפוליטית שרובן שמחו על ביטולו של החוק שיצר התנגדות רבה בקרב קהלים שונים בחברה הישראלית (בארץ)

(צילום: עמוד הפייסבוק של כחלון)

תגובות נרחבות להחלטת בית המשפט העליון לבטל את חוק מס דירה שלישית שיזם שר האוצר משה כחלון, כשברובן מדובר בצהלות שמחה בכל מהמקרים אף שמחה לאידו של כחלון.

כחלון עצמו הביע הערב (יום א') את אכזבתו מהחלטת בג"ץ לבטל את חוק מס דירה שלישית, שאותו יזם. בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו מסר כחלון: "אני מביע צער ואכזבה עמוקה מהחלטת בג"ץ ובטוח שיש איתי עשרות אלפי זוגות צעירים שהתאכזבו מההחלטה הזאת".

כחלון לא ציין האם בכוונתו לחוקק את החוק מחדש והוסיף: "עברנו המון קשיים - מבעלי ממון, מבנקים, ממוסדות פיננסיים, מאינטרסנטים שרוצים שמחירי הדירות יעלו ושהזוגות הצעירים יתרחקו מדירה. אבל אני מתחייב כאן, אנחנו נמשיך להיאבק במשקיעים, זה לא יעלה על הדעת שאדם יחזיק 4 ו-5 ו-6 דירות, ולאחר לא תהיה דירה וגם לא יהיה לו את החלום הזה לדירה. נמשיך להיאבק למען הזוגות הצעירים בכל הדרכים שעומדות לרשותנו".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) מי שיזם את הפנייה לבג"ץ הגיב על החלטת בית המשפט העליון ובהודעה שפרסם נאמר כי "מדובר בהחלטה וחשובה של בית המשפט היום. הרשלנות בחקיקת חוק דירה שלישת הייתה בגדר גניבה באישון לילה, מחטף חריג בחומרתו שהביא למצב שחוקק חוק רע ומלא כשלים. החוק מודים גם באוצר, אין בו בכדי להביא שינוי ולהרחיק משקיעים משוק הנדל"ן אלא לייצר עליה במחירי השכירות. העיקרון שהוביל לכאורה לחקיקת החוק נכון, הביצוע הכושל הביא לתוצאה הפוכה. יש להחזיר את החוק לוועדת הכספים, ולדון בו על פי הנוהל התקין".

עוד נאמר בהודעתו של רוזנטל: "על החוק החדש להוות מס פרוגרסיבי. יש לתקן את עקרון מס הגולגולת בחוק שבוטל היום, יש לדון בחוק באופן יסודי ולסגור את הפרצות הרבות שקיימות בו כיום. אם יוחזר החוק לוועדת הכספים וידון באופן מקיף וראוי - נתמוך כולנו בחוק".

סיעת המחנה הציוני פרסמה תגובה בה נאמר: "ניצחון אדיר של האופוזיציה ושל הדמוקרטיה ביום בו בית המשפט מניף דגל אדום ומחזיר אל הכנסת חוק שהועבר על ידי הקואליציה בהליך בריוני ואנטי דמוקרטי באישון לילה".

התנועה למשילות ודמוקרטיה מברכת אף היא על ההחלטה ובהודעה שפרסמה נאמר: "יש להצר על כך שהכנסת לא פעלה במהלך התקופה שמאז חקיקת החוק, לביטולו בעצמה או לחקיקתו מחדש. מן הראוי שהכנסת וחבריה יפעלו בעצמם ולא יותירו לבית המשפט העליון לפעול בדרך זו ולהוציא עבורם את הערמונים מהאש".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אומר כי: "מלכתחילה התרענו על התהליך ועל כך שהחוק פוגעני ולא שוויוני ויש בו פגמים מהותיים, כל התערבות של בגץ בחקיקה צריכה לקומם אותנו, האוצר לא היה קשוב לטענות והביא על עצמו את הפסיקה בכוח".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אומר: "למרות התוצאה הקשה שבה בית המשפט מבטל חוק של הכנסת, הפעם מדובר בפסק דין נכון גם בעיניים שמרניות. אין זה מתפקידו של בית המשפט להתערב בתוכנם של חוקי הכנסת ופסילת חוק בשל תוכנו אינה לגיטימית. כאן בית המשפט לא פסל את החוק בשל תוכנו אלא בשל פגיעה בכללי המשחק הדמוקרטיים במסגרת הליכי החקיקה. במסגרת הפרדת הרשויות תפקידו של בית המשפט מתמצא בהקפדה על קיום הפרוצדורה והשמירה על כללי המשחק הדמוקרטיים. זה מה שעשה כאן בית המשפט. בפסק הדין הזה בית המשפט מחזק את הכנסת ושומר על מעמדה כשהוא קובע שהיא אינה יכולה לשמש חותמת גומי של הממשלה ועליה לפעול בהתאם לכללי המשחק הדמוקרטיים שנקבעו בחוק."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר