בשורה לנהגים

רוצים מערכת בטיחות ברכב ? המדינה תממן לכם מובילאיי

יו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני שאישר היום את המימון זעם על משרד האוצר שהגביל את התקנת המערכות ודרש תקציב נוסף. כבר בעוד שבועיים יוכנסו בהתקנות ברשומות (בארץ)

מערכת הגנה מפני תאונות, אילוסטרציה (צילום: משה שי פלאש 90 )

וועדת הכספים אישרה היום (ראשון) את התקנות המקנות הנחה באגרת רישוי הרכב לרכב שמותקנות בו מערכות בטיחות. כעת יש להמתין כשבועיים עד להכנסת התקנות ברשומות אז ניתן יהיה לרכוש מערכת בטיחות המתריעה מפני סטייה מנתיב וקרבה מסוכנת במחיר של עד 2,100 שקלים, וליהנות מהנחה של 1,500 שקלים באגרת הרישוי לרכב.

נכון לשעה זו ההטבה תינתן רק ל-120 אלף כלי רכב בלבד בשנת 2017, ובוועדת הכספים התרעמו על ההגבלה.
יצוין כי בארבע השנים האחרונות כבר ניתנת הטבה במס בקניית כלי רכב חדשים בהם מתקנות מערכות בטיחות דומות. על פי התקנות החדשות ההטבה בהתקנת המערכת תתבטא בהנחה באגרת הרישוי בשנתיים הראשונות בסך של 700 ש"ח ובהנחה של 100 שקלים נוספים בשנה השלישית.

שר התחבורה ישראל כ"ץ שהיה בין יוזמי הרעיון ודרש מימון של המדינה להתקנת מערכות הבטיחות בכל כלי הרכב בישראל הגיע להסכמה עם משרד האוצר ולפיה המדינה תקצה 108 מיליון שקלים להתקנת המערכת בכ-120 אלף כלי רכב, עם פרסום ההחלטה היום הודיע השר כ"ץ כי יבקש הגדלה של הסכום בכדי לצייד כלי רכב נוספים.

במשרד התחבורה אומרים כי כיום יש בשוק שלוש חברות העוסקות בתחום מערכות הבטיחות לכלי הרכב: מובילאיי, איווקס ואדי מערכות, לדברי משרד התחבורה החברות יוכלו להציע את המערכת במחיר של 2,100 ש"ח לצרכן ומחיר המערכת אף יפורסם באתר משרד התחבורה בכדי ליצור תחרות בין החברות ולהביא להוזלת המחיר.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני זעם על התקציב המועט שניתן להסדר ואמר עם אישור התקנות: "אנחנו חושבים שהוספת מערכות בטיחות לרכבים זה דבר נכון וחשוב, אז פתאום יש פה מגבלת תקציב? אם אתם באמת רוצים לעודד התקנת אביזרי בטיחות ואני אבוא, אבל כבר אהיה השמונים אלף ואחד שיירצה להתקין את המערכות הללו, אתם תגידו לי שלא, כי אין לכם כסף?".

גפני סיכם את הדיון ואמר כי "אנחנו לא שבעי רצון אבל נתמוך בזה... אני מבקש שתתנו בעוד שנה דו"ח לוועדה לראות עד כמה משתמשים בזה. אם יתברר שזה לא מספיק, אנחנו נבקש ממשרד האוצר להוסיף תקציב לעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר