ההתחממות הגלובלית

משטרת שוויץ: חלקי גופות יתגלו בשל נסיגת קרחונים

משטרת מחוז ואלה שבשווייץ מעריכה שבשל נסיגת הקרחונים יתגלו כל העת גופות מטיילים שאבדו את דרכם בהרי האלפים. 306 גופות נעדרים נמצאים בהרים במאה האחרונה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

זווית מעניינת של ההתחממות הגלובלית: משטרת שוויץ מעריכה כי מאות גופות של מטפסי הרים שנעלמו באלפים במאה האחרונה יתגלו בשנים הקרובות בשל ההתחממות הגלובלית, שגורמת לנסיגת קרחונים במדינה.

בחודש שעבר נרשמה עלייה משמעותית בתגליות של שאריות בני אדם, כשבאחרונה שבהם אותרה גופת אדם שנעדר מזה 30 שנים.

צוותי חילוץ בעמק סאסטל במחוז ואלה הוזעקו בשבוע שעבר לקרחון הוהלאוב לאחר ששני מטפסים הבחינו ביד ושתי נעליים שהזדקרו מהקרח. המחלצים עבדו במקום כשעתיים, בידיים חשופות ובעזרת דוקרי קרח, בניסיון לשחרר את חלקי הגופה הקפואים ומצאו גם שעון יד כסוף וטבעת. מסוק אסף את השאריות והטיס אותן לעיר ברן, שם מומחי זיהוי פלילי התאימו את הדנ"א מהממצאים לזה של אזרח גרמניה, שנעדר מאז שיצא לטייל ב-11 באוגוסט 1987.

אחד המחלצים אמר כי לרגלי הגופה היו נעליים בלויות, "שלא התאימו להליכה בקרח", והציע כי ייתכן שהחליק לאחר שצעד כמה מטרים על הקרחון ונפל לנקיק. לדבריו, שתי הרגליים נותקו מהגוף, מה שמעיד על עוצמת הנפילה.

התגלית הגיעה פחות משבוע לאחר שגופותיהם של זוג משוויץ, שנעדרו במשך 75 שנים, נמצאו בקרחון טסנפלאורון באותו מחוז. מרסלין ופרנסין דומולין נעלמו לאחר שיצאו לחלוב את הפרות שלהם באחו מעל הכפר שנדולין ב-15 באוגוסט 1942. בחמישי שעבר, שאריות של אדם שהרשויות האמינו כי נהרג בתאונת מטוס בהודו לפני יותר מ-50 שנים, נמצא גם הוא במפתיע באלפים הצרפתיים במון בלאן.

על פי החוקרים, קרחוני שוויץ נמסים בקצב חסר תקדים, ואיבדו כמעט קילומטר מעוקב של נפח קרח בשנה האחרונה. עיתון מקומי מצא ששמונה מתוך עשרת החודשים שבהם איבדו הקרחונים הכי הרבה מנפחם היו אחרי שנת 2008. ב-1850 כיסו קרחונים 1,735 קילומטרים רבועים משטחה של שווייץ, אולם השטח הכולל התכווץ מאז בחצי לכ-890 קילומטרים מרובעים.

משטרת ואלה מעריכה כי גופותיהם של נעדרים רבים יתגלו כעת בגלל ההתחממות הגלובלית. "זה די ברור", אמר דובר המשטרה כריסטיאן זובר לתקשורת. "הקרחונים נסוגים, כך שזה הגיוני שאנחנו מוצאים יותר ויותר גופות וחלקי גופות. בשנים הבאות אנחנו מצפים שנפתור עוד תיקים רבים של נעדרים".

לדברי זובר, מפה שמסכמת את כל הנעדרים מאז שנת 1925 כללה 306 שמות במיקומים שונים, וכעת הוסר ממנה שם אחד עם גילויו של המטייל הגרמני. לפחות 160 מטיילים נותרו נעדרים ברכס מון בלאן בצרפת, ובשווייץ מאמינים כי גופותיהם של 40 מטפסי הרים שנעלמו מצויות בקרחון מורטרטש בגראובינדן.

דובר המשטרה אמר כי זו "הקלה גדולה" להעביר את המידע למשפחות, "שאחרת לעולם לא יהיו בטוחות במאה אחוז אם יקיריהן נספו בהרים". לדבריו, "כאשר גופה מתגלית, לפחות יש לך וודאות מוחלטת".

לא ברור אם מדובר בחלק מהמאבק של אירופה בביטול הסכם פריז על ידי הנשיא טראמפ והטענות כי ביטול ההסכם יחריף את ההתחממות הגלובלית אך בהחלט נראה כי לנושא זה זוויות שונות ומשונות שיעלו בשנים הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר