זהירות בבין הזמנים

סכנה בטבריה: מספר הטביעות בכנרת - גדל משמעותית

העיר טבריה בכלל והכנרת בפרט מושכים אליהם תיירים לא מעטים, בהם רבים מבני הציבור החרדי, אך מתברר כי הכנרת גובה קורבנות רבים ובמשטרה מדגישים - אלו כללי הזהירות הנדרשים (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכנרת (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

העיר טבריה בכלל והכנרת בפרט הפכו למרכז יעד עבור המטיילים בימי החופש, הן החרדים והן אלו מהציבור הכללי. אך נראה כי הכנרת הפכה לאתר שגובה לא מעט קרבנות בשל אי נקיטה באמצעי זהירות נכונים בעת הכניסה למים.

בכנרת ספרו מידי שנה כחמישה קורבנות, אך השנה - כשאנו נמצאים רק בחודש אוגוסט, שבעה בני אדם כבר קפחו את חייהם במי הכנרת, ביניהם נחמן אטיח, בן למשפחה חרדית בביתר עילית. רק בשבוע שעבר חילצו אנשי השיטור הימי חמישה עשר בני אדם שנסחפו לעומק מי הכנרת והיו בסכנת חיים מיידית.

רס"ב יוחאי לנקרי, מ"מ מפקד יחידת השיטור הימי בכנרת, הסביר בשיחה עם ynet כי "הקשר בין רוב מקרי הטביעה השנה הוא אלמנט הרוח. יש בכנרת רוח חזקה שמתחילה לנשוב ממערב כל יום בצהריים, היא גורמת לסחף חזק מהחופים המערביים ללב האגם. ככה טבעו רוב האנשים האלה. בפסח זו הייתה רוח מזרחית שמנעה מהנערים לחזור לחוף, ואנחנו רואים שאחרים טבעו בחופים המערביים".

לדברי לנקרי, הסכנה העיקרית היא "כאשר נכנסים לאגם על גבי מזרנים, אבובים או סירות גומי קטנות. הרוח דוחפת את הגופים הצפים האלה, בתוך זמן קצר מאוד למרחקים גדולים מאוד. עם שילוב של אנשים שלא יודעים לשחות היטב, התוצאה קטלנית".

מפקד השיטור הימי בטבריה מבקש לשמור על כללי הזהירות העיקריים: לא להיכנס לאגם בחופים לא מוכרזים ובשעות בהן אין מצילים בסוכות, להימנע ממזרוני ים ושאר חפצים צפים, ללבוש חגורות הצלה במידה ויורדים לשחות מסירה – ולהימנע להיכנס למים אחרי שתיית אלכוהול.

לדבריו: "אם כבר נקלעתם למצוקה, ואתם על מזרן ים או חפץ צף אחר, זו השעה לחבק ולא לעזוב אותו. אסור לרדת ולנסות לשחות חזרה לחוף. תסמנו לחברים שעל החוף שיזעיקו עזרה ואתם תשמרו כוחות ואנרגיה. אנחנו גם מסיירים באזורים המסוכנים ומאתרים רוחצים שנסחפו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר