מדורו: נדכא את המורדים עם קלפי וקליעים

הנשיא מתמודד עם הפגנות, מורדים חמושים, מצב כלכלי קשה ופשיעה גואה. בנאום שנשא הרגיע הנשיא את האזרחים אך הדבר לא מנע מהמפגינים לצאת לרחובות (חדשות, בעולם)

ניקולס מדורו בהפגנה, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

נשיא וונצואלה ניקולס מדורו מנסה ב-24 השעות האחרונות להילחם בקבוצת המורדים שתקפו אמש את הבסיס הצבאי בעיר ולנסיה, ומכריזה מרד על שלטונו, אתמול (ראשון) הודיע הנשיא כי כל מי שהשתתף בתקיפה על הבסיס הצבאי יקבל 'עונש מקסימאלי' כלשונו.

בנאום שנשא בטלוויזיה הרשמית אמר מדורו שכוחות הצבא הרגו שניים מתוך 20 החיילים שחדרו לבסיס הצבאי, לדבריו קבוצת החיילים התוקפת תכננה לערוך הפיכה צבאית, הנשיא הוסיף ואמר "אנו יודעים לאן פניהם של המורדים מועדות וכל הצבא והמשטרה במדינה מגויסים להילחם בהם".

"נדרוש עונש כבד כשיתפסו", הנשיא אמר והוסיף "מה שעשינו בשבוע שעבר עם פתקי הצבעה, נעשה עכשיו עם קליעים".

כזכור התקיפה על הבסיס הצבאי אירעה בעת שהאסיפה המחוקקת החדשה החלה את עבודתה ופרסמה צווים נגד מתנגדי המשטר, בנוסף הדיחה הוועדה את יריבתו הגדולה של הנשיא התובעת הכללית לואיזה אורטגה.

בתוך כך בוונצואלה נערכים להפגנות שצפויות לפרוץ לאחר שהאופוזיציה שהחרימה את הבחירות בשבוע שעבר קראה לתומכיה לצאת לרחובות ולהפגין על כינונה של האסיפה הכללית ועל תוצאות הבחירות.

מה שמכונה המפכה הצבאית במדינה החלה עם פרסום סרטון בו נראו כ-12 אנשי צבא חלקם חמושים שקראו לאזרחים לצאת למרד בשלטונו של מדורו, בסמוך למקום התקיפה על הבסיס הצבאי התפתחו עימותים בין מפגינים התומכים בנשיא למתנגדים לו, כוחות הביטחון פזרו באמצעים לפיזור הפגנות את כל המוחים מהאזור.

יצוין כי ב-4 החודשים האחרונים נהרגו יותר מ-120 בני אדם שהשתתפו בהפגנות נגד השלטון, ההפגנות נגד הנשיא מתקיימות בצל המשבר הכלכלי החריף והמחסור החמור במוצרי מזון בסיסיים בוונצואלה, בנוסף סובלת המדינה מפשיעה חמורה ברחובות הערים, תופעה שהמשטרה המקומית מתקשה להתמודד אתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר