מקווים לשינוי מדיני

בכירים פלסטינים: "נתניהו מושחת, עליו להתפטר"

"המשטרה שלכם אומרת עכשיו שנתניהו מושחת ופועל שלא כחוק, גם בישראל מבינים שהוא פושע", מצוטטים היום בכירים פלסטינים, שלא מסתירים את תקוותם כי הדבר יוביל שינוי מדיני (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום ארכיון: Emil Salman / flash90)

בכירים פלסטינים מביעים היום (שני) את תקוותם כי החקירות בישראל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו יבשילו לכדי הפסקת כהונתו וקטיעת שלטון הימין בישראל.

לדברי אחד מהם המצוטט באתר nrg, "המשטרה שלכם אומרת עכשיו שנתניהו מושחת ופועל שלא כחוק – כלומר, שנתניהו צריך לסיים את תפקידו. אנחנו מקווים שמי שיחליף אותו יוביל לשינוי חיובי. גם בישראל מבינים כעת שהוא פושע".

בכירים נוספים אף לא מתאמצים להסתיר את המניע לתקוותם, והוא שהחלפת שלטון בארץ עשויה לעזור להם במישור המדיני. "במהלך שנות כהונתו של נתניהו כראש הממשלה הישראלי לא הייתה התקדמות בזירה המדינית. ראינו רק הרחבה של ההתנחלויות והתעלמות מוחלטות מההחלטות הבינלאומיות על אי חוקיותן", ציין אחד מהם.

נתניהו במפגש עם פרלמנטרים בריטים: "אני מוכן להיפגש עם אבו מאזן גם ברמאללה" (צילום ארכיון: איתי בית-און, לע"מ)

לעומתו, בכיר ארגון הפת"ח בראשו עומד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אחמד מג'דלני, בחר להשתמש בניסוח פחות פרובוקטיבי: "סוגיית החקירות של נתניהו היא עניין פנים-ישראלי. כשהרשויות יחליטו שיש להעמידו לדין, הכנסת הישראלית תצטרך לקבל החלטה אם לפזר את ממשלתו או לשנות את הרכבה. זה נושא ישראלי, ואסור לנו להתערב בו".

"אני לא אופטימי ולא פסימי. אותי מטרידות הפעולות שמבצעת הממשלה הישראלית, שהורסות את האפשרות לפתרון שתי המדינות ואת האופק המדיני של הפלסטינים. זאת, באמצעות הרחבת ההתנחלויות וההשלכות שלהן על אדמותינו", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר