אסון ההתרסקות

החקירה: "אין קשר לתקלה שהביאה לקרקוע המסוקים לפני חודש וחצי"

צוות מומחים בראשות אלוף משנה שחוקר את התרסקות מסוק האפאצ'י העלה כי לא נמצא קשר בין התקלה במסוק אתמול, לסיבה שבגללה קורקע המערך לפני כחודש וחצי (אקטואליה)

רב-סרן במילואים דודי (דוד) זהר (דובר צה"ל)

צוות מומחים בראשות אלוף משנה ע' - מדריך צוות אוויר ביה"ס לפיקוד ומטה שכיהן כמפקד טייסת מסוקים, החל לפעול אתמול (שני) לבירור נסיבות התאונה.

מהממצאים הראשוניים עולה כי לא נמצא קשר בין התקלה שאירעה במסוק אתמול, שהביאה להתרסקותו ולאסון הכבד, לסיבה שבגללה קורקע המערך לפני כחודש וחצי.

באסון ההתרסקות אמש של המסוק נהרג רב-סרן במילואים דודי (דוד) זהר, טייס מסוק אפאצ'י בן 43 ואב לארבעה מחיפה. קצין נוסף בדרגת סגן נפצע באורח קשה מאוד והוא מורדם ומונשם.

לוויתו של רב-סרן (מיל') דודי (דוד) זהר ז''ל , תערך היום (שלישי), בשעה 18:30 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר כי הטייס שנפצע בהתרסקות יצא מחדר הניתוח ומצבו עדיין מוגדר קשה.

מתחקור ראשוני עלה כי הטיסה במסוק אפאצ'י מסוג "פתן" של "טייסת מגע הקסם", עברה בשלום, אולם לפני הנחיתה, סמוך לשעה 21:00, הנווט הודיע למגדל הפיקוח על תקלה טכנית.

המסוק המשיך להתקרב לנחיתה אך כשהיה בגובה מגדל הפיקוח הוא התרסק אל הקרקע בין שני המסלולים בבסיס.

יצוין כי מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל שהה בבור חיל האוויר בקריה בזמן האירוע ועקב אחר המתרחש. אל זירת ההתרסקות בבסיס הגיע ראש להק ציוד בחיל האוויר יחד עם צוות בדיקה ראשוני של מחלקת הבטיחות בכדי לאסוף ממצאים.

האלוף אשל הנחה על הקמת צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבדיקת האירוע הקשה. אל החקירה יצטרפו נציגים של היצרנית האמריקאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר