פשיעה בינלאומית

האקרים צעירים הפעילו מערך פריצה ונעצרו

כתב אישום יוגש היום כנגד שני צעירים שהפעילו אתר אינטרנט שמכר מתקפות כנגד אתרי אינטרנט. השניים שלשלו לכיסם כ-600 אלף דולר מה"שירותים" שהעניקו (אינטרנט)

(צילום: שאטרסטוק)

משטרת ישראל במסגרת המלחמה בפשיעה במרחב הוירטואלי הובילה וסיימה חקירה בין-לאומית שבוצעה על ידי יחידת הסייבר של המשטרה. החקירה נמשכה כשנה וחצי ובמסגרתה חוקרי הסייבר חשפו באופן מתוחכם את פעילותם העבריינית של מספר חשודים ישראלים שהקימו וניהלו אתרי אינטרנט בתשלום המאפשרים מתקפות סייבר מסוג DDoS המונעות גישה לאתרים ושרתי אינטרנט ברחבי העולם על ידי עשרות אלפי התקפות שגרמו נזקים כלכלים במיליוני דולרים.

הבוקר (שלישי), מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה אשר ליוותה את החקירה, תגיש לבימ"ש שלום בכפר סבא כתב אישום (בדלתיים סגורות) כנגד שני הצעירים בגין ניהול והקמה של מיזם עברייני חסר תקדים בהיקפו לביצוע מתקפות סייבר.

בחודש ינואר 2016 נפתחה חקירה סמויה ביחידת הסייבר במשטרת ישראל במהלכה עלו חשדות כנגד מספר חשודים (חלקם קטינים) אזרחי ישראל אשר הקימו וניהלו אתר אינטרנט בשם: vdos-s.com המשמש להשכרת שירות המאפשר ביצוע מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDOS) על שרתי אינטרנט ובאמצעות יצירת עומס מלאכותי על רשת האינטרנט גורמת לקריסת השרתים.

מתוך האתר. צילום: דוברות המשטרה

במהלך החקירה ביססו החוקרים קשר בין מספר חשודים אזרחי ישראל אשר הקימו אתר אינטרנט המאפשר השכרת שירות לביצוע מתקפות סייבר ואליהם חברו באמצעות קהילות מקוונות של פצחנים (האקרים) מספר חשודים מחוץ לארץ אשר הפעילו שירותי תקיפה דומים אשר התבססו על יכולות התקיפה שפותחו ושוכללו כל העת על ידי הנאשמים הישראלים.

את שירותי האתר הציעו הנאשמים (19, אזור השרון) באמצעות פרסום באינטרנט, ברשתות חברתיות ובפורומים מקצועיים שונים. לטובת הלקוחות הפוטנציאליים (הנרשמים באתר) ניתנה האפשרות לבחור בין מספר "חבילות תקיפה" אשר סווגו ואופיינו לפי זמן ההתקפה (משך בשניות) ועוצמת המתקפה (ג'יגה לשניה Gbps), מחירי החבילות נעו בסכומים שבין: 19.99$ ועד ל-499.99$. הנאשמים השתמשו בחברת קש באנגליה לרישום הפעילות והתשלום בוצע במטבעות וירטואליים על מנת לטשטש את הקשר שלהם לאתר ולרווח הכספי.

מפעילותם העניפה במשך התקופה שפעלו יחדיו על פי החשד שלשלו לכיסם כ-613,000$ בתמורה למתקפות הסייבר שהעניקו ברחבי העולם. עוד עולה כי השניים הפעילו שירותי "תמיכה טכנית ללקוחות" על ידי האקרים ברחבי העולם שהעניקו את שירותי התמיכה ובתמורה אפשרו להאקרים להשתמש ביכולות התקיפה של האתר ללא תשלום.

במסגרת החקירה הבין-לאומית שמשטרת ישראל הובילה חברו גם גופי חקירה ומודיעין מארה"ב, אנגליה, הולנד ושבדיה וזאת בחסות ארגון היורופול (Europol) אשר הובילה למעצר חשודים בחוץ לארץ.

באמצעות אתר האינטרנט שהפעילו השניים על פי החשד בוצעו למעלה מ-2,000,000 מתקפות סייבר אשר התבטאו ביצירת עומס מלאכותי על השרת המותקף, מניעת גישה אל שרת היעד,הפסקת פעולתו ועד לקריסתו. כתוצאה מפעולות אלו נגרמו לארגונים שונים בעולם נזקים כלכליים בהיקף של מיליוני דולרים.

במהלך החקירה נתפסו כ-600,000₪ בחשבונות הבנקים של הנאשמים אותם תבקש המדינה לחלט.

ממשרדה של עו"ד מעיין חיימוביץ שמייצגת את הנאשמים נמסר: "אין ספק שמגיע צל"ש למחלקת הדוברות של משטרת ישראל שהיו היחידים שעשו את עבודתם כראוי בתיק הזה ופעלו ללא שאת להדליף חומרים חסויים ומסווגים לתקשורת בעוד ששאר המחלקות של המשטרה הצטיינו רק במחדלים. אשר לכתב האישום שדלף וטרם הגיע לידיי, אוכל רק לומר שמדובר בתיק שיתנהל בדלתיים סגורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר