"צפצף על הנוסעים"

סכנה על הכביש: נהג תועד משוחח בטלפון ומסמס בנהיגה

נהג אוטובוס פרטי שהוביל נוסעים לחוף שרתון, תועד בידי נוסע כשהוא משחק במכשיר הסלולרי שלו במשך דקות ארוכות במהלך הנסיעה. החברה: "הנהג הבין את הטעות שלו היטב". צפו (חדשות,ארץ)

(צילום: באדיבות המצלם)

הנוסעים החרדים לחוף הים בשרתון נחרדו לגלות כי הנהג שמסיע אותם עסוק לחלוטין במכשיר הסלולר שלו. למרות הבקשות של הנוסעים המפוחדים סירב הנהג להפסיק לשחק במכשיר שלו.

אחד הנוסעים תיעד את הנהג כשהוא במהלך הנסיעה ממש מתעסק במכשיר בצורה מסוכנת שיכולה בקלות להסתיים באסון. "ניגשנו להעיר לו כמה פעמים על התנהגותו שמסכנת אותנו אך הוא התעלם ולא היה מוכן להתייחס לכך".

נושא השימוש בסלולרי במהלך נהיגה באוטובוס עלה לאחרונה כמה פעמים לכותרות. "נהגי תחבורה ציבורית רבים עושים שימוש בטלפון הנייד במהלך נהיגה ולמעשה פשוט מהמרים על חיי הנוסעים באוטובוס ושאר משתמשי הדרך", אמר לאחרונה ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק.

"נהג מקצועי אמור לשמש דוגמה ומופת לשאר הנהגים, זה המקצוע שלו, וזו בעיקר האחריות שלו כלפי ציבור הנוסעים שסומך עליו. היסח דעת בנהיגה הוא אחד הגורמים המרכזיים לתאונות דרכים ולכן חייבים להוקיע את ההתנהגות הזו על ידי הגברת האכיפה המשטרתית כלפי הנהגים, ובמקביל חברות ההסעות חייבות להגביר את הפיקוח הפנימי ולהיעזר באמצעים טכנולוגיים שקיימים כיום למניעת שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה בקרב נהגי רכב כבד".

לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2016 אירעו 538 תאונות דרכים שבהן היו מעורבים אוטובוסים, מתוכן 27 תאונות קטלניות ו-108 תאונות קשות. בשנה זו נהרגו 34 בני אדם בתאונות אלו ונפגעו 1,289 בני אדם, מתוכם 136 נפצעו באורח קשה. בחציון הראשון של שנת 2017 נהרגו 21 בני אדם בתאונות דרכים שבהן מעורבים אוטובוסים, ונפצעו 400 בני אדם שמתוכם 48 נפגעו באורח קשה.

בפניית 'כיכר השבת' לחברת האוטובוסים, מסרה החברה כי הנהג מתנצל על התנהגותו מעומק הלב וכי הוא מבטיח כי מקרה כזה לא יישנה. "הנהג הבין את הטעות שלו היטב והוא יודע שרישיונו יישלל אם ייתפס נוהג ככה".

'כיכר השבת' ימשיך לעקוב אחר התנהלות החברה בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר