מהומה במאה שערים

גם ילדות חטפו: עימותים אלימים בפשיטה של המשטרה

כוחות גדולים של משטרה פשטו בשעות הצהריים על משרד בשוק מאה שערים בירושלים, הפועל נגד גיוס חרדים. מאות תושבים התעמתו עם השוטרים, יידו אבנים, ביצים ושקיות מים • צפו בתיעוד (ארץ)

(צילום: קבוצת"מחאות החרדים הקיצוניים")

כוחות גדולים של משטרה פשטו בשעות הצהריים (שלישי) על משרד בשוק מאה שערים בירושלים, הפועל נגד גיוס חרדים ולמתן סיוע לבחורים שהסתבכו בנושאי הגיוס.

הפשיטה בוצעה כאשר במקביל הוזעקו אנשי 'העדה החרדית' לסכל מעצר עריק בלשכת הגיוס ולהפגין נגד חייל שנכנס לשכונה, בעקבות כך טוענים תושבים בשכונה כי מדובר בתרגיל שנועד להעסיק את המפגינים ולאפשר לכוחות לפשוט על המשרדים.

המהומה במאה שערים (צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים")

בעקבות פשיטת הכוחות יצאו מאות מפגינים לרחוב חברת שס בשוק מאה שערים, יידו אבנים, שקיות מים, ביצים וחפצים מכל הבא ליד על השוטרים, בניסיון למנוע מהם הוצאת חומרים מהמשרד.

כוחות גדולים של יס"מ, ימ"ר ובילוש התעמתו עם המפגינים והרחובות הסמוכים נחסמו באמצעות פחי אשפה.

בשכונה מעריכים כי הפשיטה על המקום באה כחלק מחקירת מקרי תקיפות החיילים והקמפיינים המסיתים נגד חיילים חרדים של קיצוני 'העדה החרדית' ואנשי 'הפלג הירושלמי'.

המשטרה החרימה מהמשרד שלל חומרים, מחשבים ומסמכים.

המהומה סביב החייל במאה שערים (צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים")

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה הגיעו לבצע חיפוש עפ"י צו של בית משפט במשרד בתוך בנין ברחוב חברת ש"ס בשכונת מאה שערים. עם הגעת השוטרים למקום החלה התגודדות של עשרות חרדים מחוץ למבנה שקראו קריאות נגד השוטרים והחלו ליידות לעברם מכל הבא ליד, בהם אבנים, חפצים, מוטות ברזל וביצים. למקום הגיעו כוחות נוספים שפיזרו את מפירי הסדר.

"עם יציאת השוטרים מהמבנה וסיום ביצוע הצו נמשך ידוי האבנים והפרות הסדר האלימות. הכוח פיזר את מפירי הסדר ועצר 6 חשודים שהובאו לחקירה ביחידה המרכזית".

עוד נמסר מהמשטרה כי "משטרת ישראל רואה בחומרה כל נסיון לעשות שימוש בהפרות סדר קשות ואלימות במטרה להשפיע ולמנוע ביצוע פעילות משטרתית ומימוש החלטות בית משפט ולא תיתן לכך יד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר