בית הדין קבע: אלאור אזריה ייכנס מחר לכלא 4 בצריפין

בית הדין הצבאי דחה את בקשתו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה לדחות את מועד כניסתו לכלא וקבע כי מחר יתחיל אזריה לרצות את עונשו בכלא 4 בצריפין (חדשות, בארץ)

אלאור אזריה, ארכיון (צילום: רועי אלימה פלאש 90 )

בית הדין הצבאי בקריה בתל אביב דחה הערב (שלישי) את בקשתו של החייל במיל' אלאור אזריה לעכב את תחילת ריצוי עונשו, שנת מאסר וחצי בגין הרשעתו בהריגת המחבל המנוטרל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון במרס 2016.

אזריה ביקש מבית הדין לעכב את תחילת ביצוע העונש עד להחלטת הרמטכ"ל האם להיענות לבקשתו להמתיק את עונשו.

אזריה יתחיל לרצות את עונשו החל ממחר (רביעי) בכלא 4 בצריפין.

הבוקר התקיים דיון בשאלה האם ניתן להגדיר את פסק הדין נגד אזריה "חלוט", ובכך יוכל אזריה לבקש כבר מעכשיו את ההקלה בעונש.

פרקליטו של אזרייה עו"ד יורם שפטל טען כי זה מקרה יוצא דופן באופן קיצוני ולכן צריך לקבל בעניינו החלטות יוצאות דופן. "לא היה מקרה שתוך כדי הקראת הכרעת הדין הרמטכ"ל מפרסם הודעה פומבית שאם אלאור יפנה אליו - הוא ישקול ברצינות להקל. יש כאן הזמנה פומבית בפועל לאזריה לפנות אליו בבקשה להקלה בעונש", טען שפטל.

בעוד שבבקשה לדחות את ריצוי העונש כתב אזריה כי עצם הודעתו שלא יערער לבית המשפט העליון על פסק הדין, הופך את פסק הדין לחלוט ומאפשר לרמטכ"ל לדון בבקשתו להמתקת העונש.

אך לעומתו דרש נציג התביעה סא"ל (מיל') נדב וייסמן לדחות את הבקשה וטען כי: "יש אבחנה ברורה בין ההליך המשפטי לבין הליך ההקלה בעונש. פסק הדין של אזריה עדיין לא חלוט. מורשע לא יכול לחלוט במו ידיו את פסק הדין כשהוא מודיע שלא יערער".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר