פלסטין במקום הראשון בזינוק בתיירות באזור

הסיבה לצמיחה במדד התיירות ברשות היא בין היתר מלון שנבנה ליד גדר ההפרדה, בעל אופי פוליטי, המציע לאורחיו השתתפות ביצירות אומנות בעלות אופי פצפיסטי (תיירות)

גדר ההפרדה ותיירת (צילום: מרים אלסטר פלאש 90 )

(UNWTO) ארגון התיירות העולמי של האו"ם פרסם את עשרת היעדים התיירותיים שעשו את הזינוק הגבוה ביותר במדד הפופולאריות העולמי שלהם בשנת 2017 - והתוצאות מפתיעות, במיוחד בכל מה שקשור למזרח התיכון.

אמנם טרם הסתיימה לה השנה, אך מאחר ויותר מחצי ממנה מאחורינו ניתן כבר להצביע על השינויים שחלים בענף התיירות העולמי. הדו"ח דירג את 10 היעדים שזכו לעליה בשנה האחרונה ומי שתופסת את המקום הראשון היא פלסטין.

הזינוק הגדול התרחש לאחר שהאמן הבריטי בנקסי הודיע כי מלון חדש ייבנה אל מול חומת ההפרדה בבית לחם, המלון שיתבסס על טעמו ועיצובו של האמן מציע "שילוב של מקום אירוח, פעולות מחמאה ועבודת אמנות" פתיחת המלון השפיעה ישירות על העסקים והתיירות באזור שזינקה בעשרות אחוזים.

המלון החדש משופע ביצירות בעלות גוון פוליטי ופצפיסטי והוא מארח הופעות חיות של מוזיקאים מרחבי העולם. על פי התכנון השטח בו יבנה המלון יהיה בשטח A שבשליטה ישראלית ובכך לאפשר לאזרחים ישראלים להתארח בצלו מבלי לעבור על החוק.

על פי מחברי הדו"ח צפוי המלון לסייע ולהגדיל את המודעות לתיירות בשטחי הרשות הפלסטינית (שמפורסמת בעולם כפלסטין), על פי דבריו יותר מ-630 אלף נופשים עד סוף השנה יפקדו את שטח הרשות.

נועלת את הרשימה מדינת ישראל הממוקמת במקום העשירי כשבתווך נמצאות מצרים, איי מריאנה הצפוניים, איסלנד, תוניסיה, וויאטנאם, אורגוואי, ניקרגואה, ומונגוליה.

על פי הנתונים שפורסמו בדו"ח מספר התיירים שהגיע לישראל עלה ב-25.1 אחוזים מאז תחילת השנה, ובאם המגמה הזו תימשך מספרם הכולל של התיירים שיגיעו לישראל יגיע בשנת 2017 ל-3.7 מיליון איש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר