ההכנסות מהפסל נאצי יועברו לצבא אורגוואי

הפסל אותר בקרקעית הים בתוך ספינת מלחמה נאצית שטבעה במלחמת העולם השניה. המכירות יועברו לידי הצבא. הפסל אותר לפני 11 שנה על ידי אזרח מקומי (חדשות, בעולם)

נח טוניק | כיכר השבת |
סמל נשר נאצי, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פסל עתיק עומד למכירה כשכל ההכנסות ממנו - לצבא. הפסל בצורת נשר ענק העשוי מנחושת נמצא בשנת 2006 בקרקעית הים.

ממשלת אורגוואי מעמידה למכירה את הפסל שנמצא לפני 11 שנים בקרקעית הים, הפסל הוא שריד מאניית קרב גרמנית שהוטבעה בשנת 1939 מול חופי מונטבידאו.

הפסל העומד למכירה שוקל קרוב ל-400 ק"ג ונמצא ע"י איש עסקים מקומי, בית המשפט באורגוואי קבע כי הפסל שייך למדינה אך הוסיף ואמר כי המוצא זכאי לקבל 50 אחוזים מערך המכירה.

איש העסקים העריך בעבר בשיחה עם ה-BBC כי חלקו בעסקה יכול להגיע ל-13 מיליון דולרים.

שגרירות גרמניה באורגוואי קראה בעבר שלא להציג את הפסל, שר החוץ הגרמני דאז גידו ווסטרוולה אמר בביקורו במדינה כי ממשלת גרמניה רוצה שהטיפול בשרידיה של האנייה יהיה ראוי, וכי היא מעוניינת למנוע הגעה של סמלים נאציים לשוק הסמלים הצבאיים.

סיפור טביעתה של אניית המלחמה הנאצית אירע כאשר האנייה נלחמה מול שלוש אניות מלחמה בריטיות וספגה נזקים כבדים, צוות האנייה עגן בנמל באורגוואי שנחשבה מדינה ניטרלית ותכנן להישאר שם 14 ימים לצורך תיקון הנזקים אך לחץ כבד שהופעל על ידי הממשלה הבריטית על הממשלה המקומית אילץ את הצוות הימי הגרמני להפליג כבר אחרי 72 שעות בלבד.

מחוץ למרחב הטריטוריאלי של אורגוואי המתינו להם אניות של חיל הים הבריטי והקפטן הגרמני שחשש מתבוסה מהדהדת שלח את האנייה עם מטעני נפץ רבים וצוות קטן שנטש את האונייה כמה דקות לפני הפיצוץ. לאחר כמה ימים שם הקפטן קץ לחייו.

הממשלה באורגוואי פרסמה את דבר המכירה והכריזה כי כל ההכנסות יועברו לצבא המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר