עשור של בריחה

גר הצדק שהרג פלסטיני ונמלט לברזיל יוסגר לישראל

המתיישב יהושע אליצור שהרג פלסטיני ונמלט לברזיל יוסגר לישראל לאחר שנעצר לפני כשנה וחצי בברזיל. אליצור, גר צדק, תושב איתמר טען כי פעל כהגנה עצמית בלבד (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יהושע אליצור (צילום: טל כהן, ידיעות אחרונות)

התפתחות בפרשת המתיישב שהרג מחבל: בית המשפט העליון בברזיל נענה לבקשת ממשלת ישראל להסגיר לידיה את יהושע אליצור, תושב איתמר שהורשע בהריגת הפלסטיני צאיל אשתיה בשנת 2004 - כך דווח הבוקר (רביעי) העיתון "גלובו" המתפרסם בברזיל.

אליצור, שנולד כגרמני נוצרי הפך לגר צדק כשהתגייר בבית דינו של ר' ניסים קרליץ ולאחר מכן עבר להתגורר באיתמר שם חי בקרוואן קטן.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, בספטמבר 2004 נסע אליצור בכביש באזור אלון מורה והבחין בטרנזיט של אשתיה. אליצור סימן לו לעצור וירד ממכוניתו כשבידיו רובה מסוג M-16. לאחר שאשתיה לא עצר, ירה אליצור לעבר רכבו והרג אותו. לטענת אליצור הוא חש בסכנה שכן הרכב הפלסטיני נסע לעברו במטרה לפגוע בו.

למרות מעשיו, אליצור נשלח למעצר בית. הוא הורשע ונידון ל-20 שנות מאסר, אך במהלך מעצר הבית שלו הצליח אליצור להימלט מהארץ לגרמניה מולדתו, ומשם ברח לברזיל. סוכנות הידיעות הברזילאית דיווחה כי הוא נכנס למדינה עם מסמכים מזויפים לאחר שנמלט לגרמניה. הוא התחבא במשך 7 שנים בקהילה היהודית תחת זהות בדויה ושימש כמשגיח כשרות במסעדה.

ב-2005 הוציא האינטרפול צו מעצר בינלאומי נגד אליצור וביוני 2015 הוא נעצר בברזיל לאחר מצוד שנמשך כעשור. בין ישראל לברזיל נחתם הסכם הסגרה ב-2009 מה שמאפשר את הסגרתו של אליצור לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר