בחנוכת כביש 38

ראש הממשלה: "בית שמש היא עיר לכולם - לחילונים ולחרדים"

בטקס חנוכת כביש 38 המשודרג, שיגביר את בטיחות הנסיעה אל בית שמש וממנה, השתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו - שכדרכו לקח קרדיט מלא על "היוזמה והחזון" • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאום החזון של נתניהו (צילום: רועי אברהם, לע"מ. תמונות: Hadas Parush/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) בטקס חנוכת כביש 38 המשודרג, שיפתח מחר לפנות בוקר ויקצר את דרכם של עשרות אלפי תושבי בית שמש וישובי הסביבה אל שער הגיא.

הטקס התקיים בהשתתפות שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ואישים נוספים.

בנאומו באירוע אמר נתניהו: "העיר הזאת בהתחלה התחילה כעיר מעברות ולאט לאט היא התפתחה. היום היא כבר מאה אלף איש ומה שעשינו היום עם כביש 38 יהפוך אותה לעיר של רבע מיליון, לכולם - לחילונים ולחרדים, לעולים חדשים ולוותיקים".

"יש לי חלום ובאתי איתו לממשלה ואמרתי: אני רוצה לחבר את מדינת ישראל, אני רוצה לבטל את הפריפריה. לא רק בגליל ובנגב, עם כבישים ורכבות ומחלפים ומנהרות, לא רק זה. גם פה, פריפריה בתוך המרכז, יש לנו יישובים שקשה להגיע אליהם ולא יאומן שבית שמש היא כל כך קרובה וקשה לה להתחבר לירושלים, קשה לה להתחבר לתל אביב משום שאין תשתיות יסוד. לכן אנחנו משקיעים היום 800 מיליון שקל, בשישה וחצי קילומטרים עם גשרים, עם מפלסים ועם נתיבים רבים כדי לאפשר את אותה גישה. כדי שבית שמש, על שכונותיה הישנות ושכונותיה החדשות, גם לחרדים וגם לחילונים, תצמח, תפרח ותתחבר למדינת ישראל".

"חיבור הארץ בנתיבים – זה חלום, זה חזון שאנחנו מממשים אותו בצורה שיטתית ובהשקעה רבה. ההשקעה היא עצומה. אני קבעתי בשנת 2009 תקציב של כמעט 30 מיליארד שקל רב שנתי לממש את החזון הזה והוא מתגשם לנגד עינינו. המטרה – ביטול הפריפריה, בצפון, בדרום, במרכז וחיבור לכולם. הזדמנות שווה לכולם".

"הדבר הזה נעשה וזו בשורה שהיא גם חברתית, גם כלכלית, גם לאומית - בשורה טובה. זהו יום חג, יום חג לבית שמש, יום חג למדינת ישראל. שאו ברכה, כל מי שעסק בזה. כל הכבוד לכם, המשיכו בעבודה,.יש לנו עוד מה לעשות, יש לנו עוד מה לחבר", סיים ראש הממשלה.

שר התחבורה ישראל כץ ציין בטקס, כי "הכביש החדש צפוי לקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה בין בית שמש לירושלים ולתל אביב ולשפר באופן ניכר את רמת הבטיחות בכביש, שהוגדר במשך שנים רבות ככביש אדום. מעתה ייהנו הנוסעים בכביש מנסיעה בטוחה יותר, מהירה יותר ומחיבור מהיר לצירי התנועה המרכזיים".

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין לאחר הטקס, כי כביש 38 מהווה עבור תושבי בית שמש והסביבה בשורה של ממש: "שלוש שנים של פרויקט הנדסי מורכב מגיעים היום לסיומם. כביש דו מסלולי, דו-נתיבי, בטיחותי וירוק הטומן בחובו 10 גשרים, 3 מחלפים, 15 צמתים, ואם תוסיפו 10 קילומטר כביש, תקבלו את הספרה 38, כמספר הכביש. הכביש מחבר בין קיבוץ בית ג'וברין לבין שער הגיא ועובר על דרך רומית עתיקה שחיברה בין ירושלים הבירה לבין אשקלון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר