עדותו של השוחט

הרב מטורקיה מעיד: עוף הבראקל מקובל ככשר ללא חשש

הדיון על עופות הבראקל הגיע עד לטורקיה, משם אומר הרב אברהם חיים ל"כיכר השבת" כי העופות הללו כשרים לחלוטין ללא כל חשש • "מתפלא על אלו שבאים לאוסרו ללא כל בדיקה" • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב חיים ועוף הבראקל (שאטרסטוק ובאדיבות המצלם)

סערת עופות מסוג הבראקל אשר עסקנים ורבנים שונים טוענים כי יש בעיה באכילתם וכי אינם כשרים כשמנגד חשובי רבני בתי הדין בבני ברק כמו גם שוחטים מוסמכים קבעו כי הוא מותר לכתחילה וכי הוא כשר לאכילה, ממשיכה להעסיק את העולם החרדי כאשר הלכה, פוליטיקה והמון כסף מעורבים זה בזה באשר לכשרות כלל העופות.

כעת חושף "כיכר השבת" כי הרב אברהם חיים, מי שמונה על ידי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל וחבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני לכהן כרב בטורקיה, ונחשב לבר סמכא בענייני הלכה וכשרות, מצטרף לגאונים הגרמ"ש קליין מבית דינו של מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, הגר"ש רוזנברג מבית דינו של הגר"נ קרליץ והגרמ"מ לובין, ומעיד כי על עוף הבראקל קיימת מסורת עתיקה שניתן לאוכלו ללא כל פקפוק או חשש.

"אני משמש כרב בתורכיה", מספר הרב אברהם חיים ל"כיכר השבת", "וכן כמלמד את השוחטים בתורכיה. במשך שנים אני לומד ומתעסק עם השוחטים בארצות ערב, הדבר בא לידינו כששמענו שיש מחלוקת אם יש מסורת או לא באשר לעוף המדובר".

הרב חיים מספר כי "דיברתי עם החברותא שלי בתורכיה, הוא משמש כראש השוחטים מזה כ-50 שנה ורב בית הכנסת שישלי, באיסטנבול. הוא קיבל מראשי השוחטים שהיו לפניו עד ראשי השוחטים המפורסמים הלא המה מרן הגאון רבי יוסף חזן זצ"ל בעל ספר ה'חקרי לב' ובנו מרן הראשון לציון רבי יוסף דוד חזן זצ"ל בעל ספר 'תורת זבח', אשר ידוע כספר אחד מהיסודיים בשחיטה וטריפות אשר אין סימן בכף החיים שלא הובא כמה וכמה פעמים. וכבר העיד עליו מרן הראשון לציון רבינו עובדיה יוסף זצ"ל שהוא המכריע אצל הספרדים בשחיטה וטריפות, באשר הוא היה גדול הדור לפני כמאה חמישים שנה, וגם ראש השוחטים באיזמיר במשך 40 שנה לפי עדותו".

לדבריו, "הם היו שוחטים ואוכלים את העוף הזה ללא שום חשש. הרי לך שיש בו מסורת". ומוסיף הרב חיים: "וכן העידו לי התלמידים שלי בג'רבה, שגם שם בכפרים גודלים עופות כאלה ושוחטים אותם ללא חשש, ולא כמו שרצו לומר שעופות אלה גדלו במקומות שלא היו יהודים ולכן אין להם מסורת - ההיפך הוא הנכון".

"העוף הזה ידוע בשמו בתורכיה, העוף של דניזלי (מחוז בתורכיה) שעד לפני מאה שנה היו שם יהודים בעיר הזאת, והעוף נפוץ בכל מחוזות תורכיה ותוניס ואוכלים אותו ללא חשש", מבהיר הרב חיים.

לסיום, אומר הרב חיים: "לכן אני מתפלא על אלו שבאים לאוסרו ללא כל דיון ובדיקה כאשר עוף זה היה מקובל בעבר ומקובל עד היום כעוף כשר לגמרי בקרב כלל יהודי טורקיה וארצות ערב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר